Avatar billede ionicoder Nybegynder
13. februar 2011 - 17:57 Der er 6 kommentarer

Print af PDF

Hej Alle,
Jeg har en HTML side som skal kunne vises i PDF.
Hvordan indsætter jeg page-break således at når HTML siden genereres i pdf så indsættes sideskift. Sideskiftet skal ikke vises på html siden.

Er det muligt?
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. februar 2011 - 17:59 #1
Hvordan laver du din pdf fil ?
13. februar 2011 - 18:19 #2
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ionicoder Point ude: 700 ? Du har aldrig vendt tilbage -
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

(Du HAR fået det at vide flere gange før ?)
Avatar billede ionicoder Nybegynder
13. februar 2011 - 20:18 #3
Jeg har en pdf engine der læser htmlsiden (server side) og omdanner den til pdf. Kender ikke meget til pdf engine. Ved ikke hvad der er for en pdf engine. Er det muligt at indlægge koder i html siden som pdf engine reagerer på ved konvertering.
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. februar 2011 - 20:21 #4
Altså det skal du jo nok kigge i dokumentationen til den pdf engine du anvender.
Jeg kan jo sagtes sige du kan skrive:

<!--PDF NEWLINE-->
Men da jeg ikke aner hvilken engine du anvender og der ikke er standarder inden for pdf print, så har jeg ingen anelse.
Avatar billede ionicoder Nybegynder
13. februar 2011 - 20:29 #5
ok, jeg prøver lige at støve noget dokumnetation og prøver at teste <!--PDF NEWLINE-->
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. februar 2011 - 20:33 #6
<!--PDF NEWLINE--> vil ikke virke... :o)
Det var bare et forslag til hvad man måske kunne forstille sig.