Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2011 - 15:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ens mail adresse på nettet...

Inspireret af http://www.eksperten.dk/spm/931413 ...

Mente selv jeg har været forsigtig med ikke at udlevere min mail adresse, men en google søgning viser et helt andet billede... :(

Er i gang med at få den fjernet de steder den ligger, men - og her kommer spørgsmålet: http://www.sufoi.dk/unekstra/unekstra.txt
Er dette overhovedet tilladt? At have en liste med modtagere af nyhedsbrev lagt tilgængelig for alle - specielt spambotter?

(Man kan finde min mail adresse på link ovenover ved at søge på john stigers - uden mellemrum)
Avatar billede chalde Seniormester
12. februar 2011 - 17:32 #1
Jeg har ikke kunne finde noget konkret på det, men medmindre du ikke har givet dit samtykke til offentliggørelsen, så vil jeg påstå at det enten ikke er tilladt eller noget datatilsynet ville vurdere til ikke at være i orden.

Man kan muligvis bruge §3 samt §6 stk. 2 i persondataloven, da det, groft sagt, kan betegnes som en videregivelse hvis de ligger mailadresserne i klartekst alle har adgang til.
Det ligger dog mere op af §14 som henviser til arkivlovgivningen.
Men §42 har også relevans hvis det ikke er meningen at mailadresserne er blevet offentliggjort.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. februar 2011 - 14:25 #2
Lukker...
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2011 - 14:40 #3
Hmm, mente også jeg var forsigtig med min adresse.
jeg søgte på den og blev ågså overrasket over resultatet, bl.a er den fuldt tilgængelig emd nav adresse osv. via min gamle ungdomskole jeg gik på i 1972/73 og som jeg står i "Tidligere elev" adressearkiv.