Avatar billede thecrew Nybegynder
11. februar 2011 - 15:15 Der er 4 kommentarer

Rat til ps3 - anbefalinger og oplevelser?

Hey.

Jeg har lige bestilt GT5 til min ps3, og overvejer derfor om det ikke kunne være awesome med rat og pedaler til det?

Er der nogen der ved hvor jeg køber sådan noget - som også er ordentligt?

Er det pengene værd?

Hvis i måske kunne smide nogle links til et sted jeg kunne købe det var det nice :)
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
11. februar 2011 - 15:24 #1
Hvis du vil have noget af det allerbedste, så er Logitech's topserie populært. Her skal du dog op i omkring 2000 kr. Rattet hedder G27. Du kan også spare nogle penge og prøve at finde G25 brugt. Det skulle være nogenlunde det samme.

Ellers har logitech også er, der er billigere. Se linket herunder:

http://www.logitech.com/da-dk/gaming/wheels

Du kan også få rat, der er meget billige, men jeg har hørt at nogle af disse er upræcise. Det er dog ved at være længe siden jeg selv har prøvet et rat til spil. Du skal nok gøre op med dig selv, hvor meget du vil komme til at spille bilspil.
Avatar billede nissen2630 Novice
11. februar 2011 - 17:01 #2
Var det ikke en ide at se lidt på denne liste : http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/thecrew

Det fremmer tit hastigheden for en løsning på det problem man står med.

Hvis du er i tvivl om hvordan man afslutter sine spørgsmål bør du læse : http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede thecrew Nybegynder
11. februar 2011 - 19:00 #3
Aktuelt er det 100 år siden at nogle af de gamle spørgsmål er oprettet - har så sent som i dag krediteret en bruger for svar, så ellers tak for hjælpen.

@Emfr

- Hvor stor og hvilke forskelle er der på at spille med en almindelig controller og så med rat/pedaler?
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
11. februar 2011 - 19:15 #4
Jeg har ikke selv et rat. Dog har jeg prøvet det før, og jeg har også prøvet det ved spillemaskiner i bowlinghaller osv.

Jeg vil mene, at det føles meget mere realistisk. Og er det ikke en af grundene til at man spiller GT5. Jeg har spillet en del GT5 Prologe (eller hvad det nu hedder) med den almindelige controller, og jeg synes fornemmelsen med en almindelig controller ligger langt fra det at køre en bil. Jeg kunne virkelig godt selv tænke mig et rat, men jeg ved også, at jeg forholdsvis hurtigt bliver træt af et spil. Derfor har jeg vurderet at det ikke kan betale sig for mig at købe et rat.

Hvis du går meget op i bilspil ville jeg købe et rat. Hvis det blot er et af mange af dine spil, så du hurtigt kommer til at spille noget andet, så ville jeg nøjes med den almindelige.

Du kan jo evt. finde en spillemaskine med rat og lige prøve det.

Du kan jo også lige prøve spillet først med den normale controller. Jeg synes selv, det er lidt unaturlige den måde man styrer på med den, selvom det stadig er meget sjovt. Men det giver bare mere mening med et rat og pedaler. Jeg har også lidt på fornemmelsen at det er lettere. Når du drejer med et rigtigt rat, så er det jo lettere at lave små bevægelser og være præcis. Det samme gælder med pedalerne.