Avatar billede natsortsort Nybegynder
10. februar 2011 - 22:34 Der er 4 kommentarer

Udskift Telenor Linksys router

Hej,
Jeg har et Adsl abonnement hos telenor med en trådløs linksys router som jeg gerne vil skifte ud.

Er der nogen som ved om jeg kan bruge denne Netgear router, og altså helt droppe Telenors medfølgende apparat?

http://www.netgear.com/home/products/wirelessrouters/high-performance/DGND3300.aspx

Formålet er at få en wireless N router og kun have et apparat stående.

David
Avatar billede a62681 Nybegynder
10. februar 2011 - 22:44 #1
Hvad har Telenor leveret? Er det Modem og router i et? Du kan jo ikke undvære modem ;)

Men hvis det er særskilt modem kan du sagtens bruge en anden router.
Avatar billede natsortsort Nybegynder
10. februar 2011 - 22:50 #2
Jeg var ikke helt vågen da jeg skrev. Telenor har leveret en

Zyxel P-660HW-D1

Som både rummer modem og router i et.
Avatar billede a62681 Nybegynder
10. februar 2011 - 23:18 #3
Nu ser jeg også at den du påtænker at bruge har indbygget modem. Her i DK er det ellers altid din ISP (internetudbyder) der leverer modem, modsat USA f.eks. Måske det er klogest at spørge dem inden du køber modem selv. Men jeg vil da tro det virker.
Avatar billede stephanwagner Nybegynder
11. februar 2011 - 16:10 #4
Hvad men at port-forwarde alle porte i (Telenors router ) og så sætte din egen router efter deres.

De skal selvfølgelig så køre i hver deres ip range.