Avatar billede ridder Nybegynder
10. februar 2011 - 16:37 Der er 4 kommentarer

Følgeseddel og C5 priser

Vi sidder med et lille problem når vi gør følgende:

Når en ordre er tastet i C5, printer vi først en ordrebekræftelse, herefter kan vi stadig godt ændre priserne. Vi har jævnligt en situation hvor vi ikke kender kostprisen fra vores leverandør (kan f.eks. være fragtomkostningen fra udlandet) og af den grund kan vi ikke til kunden fastsætte prisen endeligt. Kunden skal bruge varen hurtigt så vi er nødt til at sende varen med det samme, hvilket betyder at vi printer en følgeseddel ud som kommer med varen. Nu har vi så problemet idet vi efter at have printet følgeseddelen ud IKKE kan ændre prisen, hvilket for os er nødvendigt da vi først nogle dage efter kender den endelige kostpris og dermed beløbet kunden skal faktureres for.

Hvordan løser man det? ;-)
Avatar billede glconsult Nybegynder
10. februar 2011 - 21:33 #1
Hej
Umiddelbart lyder det til, at I er nødt til at tilbageføre følgesedlen, rette priserne og så lave fakturaen. (evt. også registrere følgesedlen igen før i laver fakturaen).
Man kan tilbageføre en følgeseddel ved at angive minus antal i feltet Lever nu og herefter vælge Følgeseddel, og metoden Lever nu.
mvh. Gitte
Avatar billede ridder Nybegynder
10. februar 2011 - 21:48 #2
Hej Gitte,

Tak for dit svar, jeg synes nu det lyder noget omstændigt at vi skal tilbageføre for derefter at lave en faktura, kan det virkelig være rigtig, det må da være muligt at printe en følgeseddel og først derefter påføre de rigtige priser?
Avatar billede glconsult Nybegynder
10. februar 2011 - 22:31 #3
Hej igen
I en standard C5 vers. 2010 kan man godt rette i prisen på ordrelinjen, selvom linjen er følgeseddelsopdateret.
Måske I har nogle tilretninger i jeres C5, der gør at det ikke er muligt i jeres C5?
mvh. Gitte
Avatar billede ridder Nybegynder
11. februar 2011 - 07:47 #4
Hej Gitte,
Vi har nogle meget få tilretninger som jeg er sikker ikke påvirker denne problemstilling, har du nogle forslag til hvad der skal til for at ændre priserne efter vi har udskrevet følgeseddelen?