Avatar billede Dshan Nybegynder
09. februar 2011 - 18:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valg af harddisk til medieplayer

Har netopkøbt en Qnap NMP 1000P Medie player / NAS

sidder og overvejer om jeg ville have en mærkbar forskel på om jeg smider en 5400 rpm, 5900 rpm eller en 7200rpm i den. jeg skal for det meste streame film på mit TV med den gerne full HD. hvad skal jeg bruge?

på forhånd tak
Avatar billede chalde Seniormester
09. februar 2011 - 18:36 #1
Kig på deres liste af godkendte diske og tag en der fra der matcher det du vil give.
RPM har ikke noget performancemæssigt at sige i den enhed. Så hellere gå efter lav støj/varme/strøm.
Avatar billede Dshan Nybegynder
09. februar 2011 - 19:13 #2
Takker for svaret var os min opfattelse men rart at få det bekræftet :)
Avatar billede Dshan Nybegynder
09. februar 2011 - 19:14 #3
:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. februar 2011 - 20:04 #4
rpm er noget man, som alm. bruger, ganske enkelt ikke vil kunne mærke forskel på i det daglige.

Der er andre faktorer der spiller ind, såsom cache og søgehastighed.