Avatar billede SGregersen Nybegynder
08. februar 2011 - 21:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få adgang til Netværks harddisken fra den bærbare

Hej

Jeg har et trådløst hjemmenetværk, hvor jeg har en netværks harddisk tilkoblet. Jeg kan sagtens tilgå netværks harddisken fra den kablede stationære pc, men har problemer med at komme på netværks harddisken fra bærbare computere (jeg har forsøgt med 2 forskellige bærbare).

Den bærbare jeg pt. kæmper med kører med Windows 7.

Hvor kan fejlen ligge og hvad kan jeg evt. gøre for at afhjælpe det?
Håber der er nogen der kan hjælpe mig...
Avatar billede kimtheman Novice
08. februar 2011 - 22:05 #1
Og de har alle maskiner samme arbejdsgruppe navn..F.eks. MSHOME
Avatar billede SGregersen Nybegynder
08. februar 2011 - 23:20 #2
Øhm...hvor tjekker man det?
Avatar billede kimtheman Novice
09. februar 2011 - 00:01 #3
Højreklik på "Computer"
Avatar billede kimtheman Novice
09. februar 2011 - 00:01 #4
Og ned i egenskaber
Avatar billede SGregersen Nybegynder
09. februar 2011 - 09:41 #5
Hej igen

Ja, de er begge med i "WORKGROUP".
Tror måske problemet kan findes på den bærbare, da jeg nu kan se at når jeg går ind i Computer, og "Tilknyt netværksdrev" og laver en søgning, så dukker den bærbare og netværks harddisken op på den stationære.

Men på den bærbare er det KUN den selv (altså den bærbare) der kommer frem.

Så det er ligesom om at den bærbare ikke får ordentlig fat på netværket. Men den går fint på nettet?
Avatar billede kimtheman Novice
09. februar 2011 - 10:25 #6
ja der må være noget inde i netværk og delingscenter på din bærbar. Men sidder ikke lige selv med en med Win 7 så kan ikke rigtig komme mere præcist ind på det.

Kører din stationær vista?
Avatar billede SGregersen Nybegynder
09. februar 2011 - 10:31 #7
Nej, den kører også windows 7.

Men jeg havde jo også problemer med at komme på netværksharddisken med en bærbar, og den kørte vista. Så måske fejlen faktisk kan ligge på routeren? - eller kan det være i netværks harddisken?

Kan man lukke af for trådløse enheder? Hmm...
Avatar billede kimtheman Novice
09. februar 2011 - 11:20 #8
Avatar billede Dshan Nybegynder
09. februar 2011 - 19:32 #9
Taler vi om en NAS eller er det en ekstern HDD du har koblet på din router med USB?

har du prøvet at koble din bærbar op med kabel og se om det evt afhjælper problemet?
Avatar billede SGregersen Nybegynder
09. februar 2011 - 22:26 #10
Det er en NAS hd.
Har ikke prøvet at kable den bærbare, men vil da lige gøre forsøget om lidt...
Men det skulle jo gerne kunne virke uden kabel jo, ellers ryger idéen jo lidt.
Avatar billede SGregersen Nybegynder
12. februar 2011 - 10:33 #11
Så fik jeg tid til at rode lidt med det her igen...
Nu har jeg forsøgt at kable den bærbare, og SÅ virker det fint.

Hvordan kan jeg så få det til at virke trådløst også?
Avatar billede SGregersen Nybegynder
10. marts 2011 - 10:40 #12
Er der slet ingen der har nogle forslag til hvad man kan gøre?
Avatar billede SGregersen Nybegynder
05. april 2011 - 09:16 #13
Fejlen lå i den trådløse router, hvor der var slået et privacy filter til, som bevirkede at de trådløse enheder, kun kunne få adgang til internettet, men ikke til selve netværket med de andre enheder.

Nu virker det.