Avatar billede dk-morten Nybegynder
08. februar 2011 - 21:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med trådløst netværk og trådløs printer

Hej alle eksperter.

Jeg sidder her med 3 computere som ikke vil kommunikere med min trådløse printer.

Printern er en "Lexmark 4900 series"
Mit styre system er "Windows 7 64 bit"

Jeg har siddet i ret mange timer efterhånden med det her problem og jeg syntes virkelig jeg har prøvet alt der er og prøve.
Når jeg går hen til printern (på selve printern) så står der at den er koblet på den trådløse rooter.

Men ligeså snart jeg smider et USB kabel i printern til computern så virker det med det samme. Det er bare ligeså snart jeg prøver det trådløse så virker det ikke.....!

Det er samme problem på alle 3 computere.

Håber i kan hjælpe mig ud af det her problem!!

M.vh
Morten Damsgaard
Avatar billede Nicolaj213 Nybegynder
08. februar 2011 - 21:45 #1
Har du set efter om printeren og computeren kører på samme arbejdsgruppe? Jeg havde nemig det samme problem med min nætværksprinter. Så jeg ændrede arbejdsgruppen, og så virkede det. Du kan se arbejdsgruppen på computeren under "computer" så står der i bunden af vinduet hvilken arbejdsgruppe den kører på.

Nicolaj
Avatar billede dk-morten Nybegynder
08. februar 2011 - 21:53 #2
Hej nikolaj.

Hvordan ser jeg eller ændre arbejds gruppen på printern så?
Avatar billede kimtheman Novice
08. februar 2011 - 22:08 #3
Prøv at kig i manualen
Avatar billede Nicolaj213 Nybegynder
09. februar 2011 - 20:53 #4
Jeg ville også sige at manualen var en god mulighed for at se efter den.
Avatar billede dk-morten Nybegynder
13. marts 2011 - 11:40 #5
Har aldrig fået den til og virke.....!
Manualen viste ingenting
Avatar billede kimtheman Novice
13. marts 2011 - 21:04 #6
Nåå det er nu ikke korekt. Manualen beskriver trin for trin hvordan den installeres.
http://www.lexmark.com/publications/pdfs/2007/2008-fall/v7631989_en.pdf

Mon ikke du skulle kigge lidt på en mulig port, der skal åbnes på routeren/ printeren i stedet.