Avatar billede nico2002 Nybegynder
08. februar 2011 - 15:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kopier Celle indhold og farve til anden Celle

Jeg har søgt længe efter det her på Eksperten men har ikke rigtig fundet det jeg søger eller ikke forstået det jeg har fundet.

Mit problem er at jeg i Excel 2010 gerne vil kopier celle A1 på Ark1 til Celle A1 på Ark2, altså alt hvad der bliver lavet ved A1 på Ark1 skal også overføres til A1 på Ark2.

I skal også lige vide at jeg næsten intet kender til Excel, nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. februar 2011 - 16:04 #1
Indsæt dette i ark2 A1: ='Ark1'!A1

Du kan også gøre det selv.

Stå i Ark2 A1, skriv: = så kan du med musen klikke på ark1 og vælge A1 og trykke ENTER, så opnår du samme resultat.
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. februar 2011 - 16:17 #2
Rettelse.
Du gør følgende:

Højre klik på feltet Ark1 -> A1 og vælg Kopier.
Hop over til Ark2 -> A1 og højreklik og vælg -> Indsæt Speciel -> Indsæt Speciel - > Sæt ind -> Formatter
Avatar billede nico2002 Nybegynder
08. februar 2011 - 16:19 #3
Det har jeg prøvet, men kun hvad der står i cellen bliver kopieret, jeg vil gerne havde at den også tager cellens farvet med.
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. februar 2011 - 16:23 #4
Prøv mit sidste forslag ?
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2011 - 16:34 #5
Det kan du ikke via en formel, der skal bruges VBA (og det kan jeg ikke)

jakobdo's sidste forslag kopierer bare formateringen, den medtager ikke data......
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2011 - 16:40 #6
Du kan selvfølge kombinere de to forslag fra jakobdo, men hvis du så ændrer farven i A1 i Ark1, ændrer den sig ikke i A1 i Ark2

Så skal kopieringen gentages, så automatikken er væk.....
Avatar billede store-morten Ekspert
08. februar 2011 - 17:51 #7
Måske gennemslag?
Klik på Ark2 hold ctrl nede klik på Ark1
Alt hvad der bliver lavet ved A1 på Ark1 vil også overføres til A1 på Ark2.
Avatar billede nico2002 Nybegynder
08. februar 2011 - 17:50 #8
Og deri ligger mit problem for det skulle gerne ske automatisk, det som jeg skal bruge det til er en vagtplan som er lavet for hele året og så delt op i md. og denne plan kan alle rette i men ikke alle får rette i md.
Avatar billede nico2002 Nybegynder
08. februar 2011 - 17:56 #9
Godt forslag og det virker også, men nu kommer alle rettelser for hele året i alle md. og det går ikke, grundet det er delt op er så man har mulighed for kun at printe en md. af gangen.
Avatar billede nico2002 Nybegynder
10. februar 2011 - 17:50 #10
Ingen der ved hvordan det kan gøre?
Avatar billede nico2002 Nybegynder
14. februar 2011 - 10:31 #11
Lukker
14. februar 2011 - 11:06 #12
Hvad bestemmer cellernes farve? - er der en sammenhæng med indholdet i cellen /andre celler?