Avatar billede roding Novice
08. februar 2011 - 14:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Celler låses ved kopiering fra browseren

I et brugerbeskyttet Exel-ark, er et arbejdsområde med nogle celler, som bruges til at bearbejde og indsætte tekster, unlocked.

Men når jeg har pasted en tekst ind i arbejdsområdet, låses præcist de celler, som har været brugt og indholdet kan ikke igen slettes, uden at låse arket op!
Under celleformattering/protection er der igen kommet hak ved Locked???

Dette sker ikke ved kopiering fra et exelark!

Hvordan undgås at de ulåste celler låses under brug?

Pft.

Roding
Avatar billede gnowak Nybegynder
09. februar 2011 - 09:37 #1
Du kan måske bruge "indsæt speciel" -> "værdier".

Man kan også lave noget VBA-kode, som hele tiden sørger for, at cellerne ikke bliver låst ved indsættelse.

VH. GrN.dk
Avatar billede roding Novice
09. februar 2011 - 12:21 #2
Indsæt special Text sletter også links.

Jeg havde håbet på at kunne slippe for at lave en makro, men det bliver så løsnigen, og egentilg den bedste.

Har lavet den.
Men hvor er det lige at en makro tildeles til en knap?

Roding.
Avatar billede gnowak Nybegynder
09. februar 2011 - 12:39 #3
Du skal have fat i fanen udvikler og indsætte knappen.

Adgang til udvikler Office 2007: MS-office knap -> Excel-indstillinger -> Populær -> Vis fanen Udvikler på båndet.

VH. GrN.dk
Avatar billede roding Novice
09. februar 2011 - 21:44 #4
Jeg kører Vista, det var, som jeg husker det, lettere med det gamle XP.

Har lavet knappen, men kan ingen steder finde hvor funktionen Assign a macro laves/beskrives

Har under Viewe code indsat navnet på Macroen, men det fungerer ikke.

Private Sub CommandButton1_Click()
Macro1
End Sub
Avatar billede roding Novice
09. februar 2011 - 23:20 #5
Nu fik jeg det til at virke alligevel:)

Tak for hjælpen
Avatar billede roding Novice
09. februar 2011 - 23:23 #6
Hov du fik vist ikke pointene
Smider du et svar?
Avatar billede gnowak Nybegynder
10. februar 2011 - 07:58 #7
Jeg kan ikke lægge svar, når indlægget har et accepteret svar :-)

VH. GrN.dk