Avatar billede pnr Nybegynder
08. februar 2011 - 12:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan man få et program der kan optimere ens OS så det kommer til at køre godt igen?

Jeg har i mange år "sværget" til at reinstallere min maskine en gang årligt, for at få den til at køre godt igen. Men nu er min maskine begyndt at køre ekstremt langsomt allerede efter knap et halvt år :-( Og jeg orker næsten ikke at skulle til at reinstallere. Derfor vil jeg høre om der er nogen der har positive oplevelse, med et program der kan få ens OS tilbage på "sporet".

På forhånd mange tak!
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2011 - 12:29 #1
Udfør det beskrevne:
http://www.eksperten.dk/spm/930394
Avatar billede mulvad Nybegynder
08. februar 2011 - 13:24 #2
Jeg vil sige - Nej der er ingen lette veje til den følelse som en ny installation giver.

Gør dig selv den tjeneste at reinstallere i stedet for at rydde op.

Lav evt. en dropbox konto til dine vigtige filer. Så du hurtigt kan hente dem ind igen.

(Du skriver ikke hvilket operativsystem du har, men hvis det ikke er Windows 7 var det måske tid til at opgradere. Jeg har meget positive erfaringer med dette OS og dets evne til at forblive relativt hurtigt selv ved intensivt brug.)
Avatar billede pnr Nybegynder
08. februar 2011 - 13:34 #3
Hej Begge og mange tak for jeres kommentare!

@havreslev: Hvis ikke der dukker noget andet op, så må jeg prøve den guide du linker til.

@mulvad: Jeg køre Windows 7 64 bit, men jeg synes godt nok at den sidste installation er blevet meget langsom, på kort tid!
Avatar billede HBP2 Praktikant
08. februar 2011 - 22:36 #4
Jeg tror det hedder "Ubuntu" :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2011 - 07:43 #5
Start -> skriv, cmd -> højreklik på kommandokonsollen og vælg, Kør som Administrator -> i konsollen skriver du

chkdsk /r /f  -> enter

bekræft -> enter

Genstart og lad computeren undersøge og reparere sig selv det kan godt tage et par timer
Avatar billede pnr Nybegynder
04. juni 2011 - 15:53 #6
Tror jeg er kommet frem til at der ikke er en mirakel kur :-/

Tak til alle der har deltaget, smid svar hvis i vil have point!
Avatar billede haverslev Novice
06. juni 2011 - 09:06 #7
Du kan lægge et svar selv og lukke spørgsmålet derved, da du jo ikke har fået en brugbar løsning :-)
Avatar billede pnr Nybegynder
08. juni 2011 - 20:20 #8
lukker