Avatar billede danni2501 Mester
08. februar 2011 - 09:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke DEAKTIVERE "Forudsigelser i adresselinjen" i chrome

Hej eksperter
Jeg har fået lyst til at prøve Chrome frem for Firefox og indtil videre er jeg ganske positiv.

Men jeg gider ikke have at man i adresselinjen for forudsigelser fra sine fortrukne eller fra nettet. Det skulle som sådan heller ikke være noget problem. Ikke ifølge google selv (http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=da&answer=95656) på denne side skriver de at man kan slå funktionen

"Beskyttelse af personlige oplysninger" skal du fjerne markeringen af afkrydsningsfeltet "Anvend en forudsigelsestjeneste til hjælp til fuldførelse af søgninger og webadresser, som indtastes i adresselinjen"

fra ved at fjerne et fluben.... men det virker ganske enkelt ikke.

Er her mon en med Chrome som har fået det til at virke eller som vil se om jeg er den eneste der ikke kan?

Jeg har den nyeste Chrome version 9.0.597.84
Avatar billede mulvad Nybegynder
08. februar 2011 - 09:21 #1
Hej

Jeg har testet det på min Chrome og det fungerer som det skal.

Når jeg slår forudsigelse fra holder browseren op med at forudsige.

Jeg kører med samme version som dig.

Måske skulle du prøve at geninstallere.

Held og lykke
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. februar 2011 - 09:29 #2
Samme her.
Kom nu ind i kampen Danni. :o)
Avatar billede danni2501 Mester
08. februar 2011 - 09:58 #3
Hov hov Jacob.. ikke morsom.... ;-)

Jeg må jo prøve igen....
Avatar billede danni2501 Mester
08. februar 2011 - 10:16 #4
Lorte browser...

http://zeroup.dk/get/chrome8-247.png

Jeg kan ikke få det til at virke!!!
Avatar billede danni2501 Mester
08. februar 2011 - 10:18 #5
Jeg har haft afinstalleret og installeret igen
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. februar 2011 - 10:25 #6
Kunne det ikke være history som måske driller ?

Valgmuligheder -> Avancerede valgmuligheder -> Ryd Browserdata

Prøv at marker Ryd browser-historik og vælg Ryd alt.
Gør det en forskel ?
Avatar billede danni2501 Mester
08. februar 2011 - 10:29 #7
Det eneste der hjælper er at den naturligvis ikke forudsiger fra min historik.

Så nej desværre ikke. Nu er det bare den øverste mulighed der forsvinder...

Andre forslag
Avatar billede danni2501 Mester
08. februar 2011 - 10:53 #8
Jacob... Er vi enige om at du kan få din til slet ikke at komme med forslag hverken fra bogmærker, historie eller google søgning?

Hvilket sprog af Chrome bruger du?
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. februar 2011 - 11:02 #9
Hvis jeg trykker RYD browserhistorik.
Og taster e x p . d k
Så kommer der kun muligheden for at søge via google.
Trykker jeg så "ok" til exp.dk og lader den loade eksperten.dk
Og trykker så igen: e så forslår den exp.dk eksperten.dk osv...
Og hvad jeg har kunne læse, kan man ikke deaktivere historik.
Avatar billede danni2501 Mester
08. februar 2011 - 11:16 #10
Historikken er ikke et problem.... der bruger jeg tilføjelsen "Click&Clean"
Jeg gider bare ikke den kommer med forslag fra mine bogmærker...

Bruger du den danske version?
Avatar billede danni2501 Mester
08. februar 2011 - 11:23 #11
Prøvede lige at skifte sprog... det hjalp ikke.
Avatar billede danni2501 Mester
08. februar 2011 - 19:55 #12
Det hjalp heller ikke at prøve en tidligere version!
Er her slet ikke andre der har oplevet det samme?
Avatar billede danni2501 Mester
16. februar 2014 - 21:41 #13
Vil en af jer smide svar inden for 48 timer, så jeg kan få lukket spørgsmålet.