Avatar billede line93 Nybegynder
07. februar 2011 - 18:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsbillede på computer

Hej :)
Når jeg forsøger at skifte baggrundsbillede, indstiller min computer altid billedet til at være i "stræk", selvom jeg f.eks. siger den skal "centreres". Jeg har bøvlet med det længe, og kan simpelthen ikke finde ud af, hvad jeg gør forkert. Håber meget, at der er nogen der kan hjælpe mig, for er rigtig træt af at alle mine billeder bliver strukket. :(
- det skal lige siges, at jeg har en compaq computer med styresystemet windows 7 .
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2011 - 19:29 #1
Hej Line93 og velkommen til.
Har du noget wallpaperprogram kørende på pc ud over det som er indbygget i Windows?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2011 - 19:36 #2
Avatar billede line93 Nybegynder
07. februar 2011 - 19:40 #3
nej, ikke hvad jeg ved af - jeg har sticky notes, et ur og en online radio til at hænge - men det er jo noget jeg henter ned som gadges til skrivebordet?:/
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2011 - 19:42 #4
Okay. Jeg kender ikke brugerfladen på Win 7 da jeg selv kører Xp.
Men #2 kunne måske være en løsning?

Ps Du skal ikke skrive dine indlæg som svar Line. Svar bruges kun når tråden skal lukkes og du skal give hjælperen point.
Svar = (til løsninger og pointgivning)
Avatar billede line93 Nybegynder
07. februar 2011 - 19:50 #5
aaarh! tak;) er ny herinde, så vidste ikke lige :)
- har prøvet at downloade det link du sendte mig i #2, kan det passe det er noget man skal registreres og alt muligt ved ? den har fundet flere ting der som den siger skulle være "out of date", men hvis jeg vil have den til at lave det skal jeg registreres? :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2011 - 22:01 #6
Og nu har du så lukket tråden???
07. februar 2011 - 22:48 #7
Pas på med hvad du let bliver lokket til på nævnte
http://www.winhelponline.com/blog/cant-change-wallpaper-position-tile-center-hp-compaq-windows-7/
det er kun ->
ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp45501-46000/sp45575.exe du skal bruge og ikke de andre 'lokkemads programmer' på siden !!!

---

PS: Læs om E. ... -> http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede line93 Nybegynder
08. februar 2011 - 13:02 #8
Ja okay, som sagt er jeg ny, så jeg er ikke rigtigt inde i, hvordan dette fungerer :-)
- Okay, tusind tak, det prøver jeg ! :)
Avatar billede mulvad Nybegynder
08. februar 2011 - 13:18 #9
Det mest simple er vel at benytte Windows 7 selv.

Gå i kontrolpanel eller højreklik på baggrundbilledet og vælg "personlige Indstillinger"

Her klikker du på "Skrivebordsbaggrund". Under billedplacering kan du vælge forskellige metoder, stræk, midten o.s.v. Funktionen "Midten" under placering vil ikke strække billedet.

Til gengæld risikerer du sorte kanter, hvis dit billede ikke passer i størrelsen
Avatar billede line93 Nybegynder
08. februar 2011 - 13:34 #10
mulvad: det er der problemet ligger -> når jeg ændrer det, så skifter den automatisk tilbage til funktionen "stræk"...