Avatar billede pernille_t Nybegynder
07. februar 2011 - 14:45 Der er 10 kommentarer

Hjemmeside ser ikke ens ud i IE og Firefox

Hej
Jeg håber, at der er én, der kan hjælpe.
Jeg arbejder på en side, der mystisk nok ser anderledes ud i browserne - IE og Firefox.
Det omhandler to stiplede linier, som er midt på siden. I IE står den som den skal, men i FF er den rykket for langt til højre.

URL: http://www.flyvendeoktober.dk/cc/powercommunicator_tilmelding.php#tilmelding

Er der nogen, som har et godt råd til mig?
Avatar billede stenger Nybegynder
07. februar 2011 - 15:11 #1
Øh... hvilke to stiplede linjer? :)

Jeg kan ikke se nogen linjer midt på siden (kun den stiplede menu). Og siden ser hos mig ens ud i IE og Firefox.

Er det mig, der ikke ved hvor jeg skal kigge, eller har du udkommenteret noget kode?

/Stenger
Avatar billede webweaver Praktikant
07. februar 2011 - 15:14 #2
Hej Pernille.

Jeg kan ikke se 2 stiplede linier.

I IE8 er der 1 stiplet linie midt på sitet, som går på tværs og er "en del af menuen". Det ser umiddelbart fint ud.

Det ser lige sådan ud i FF og i Chrome. Ingen fejl tilsyneladende. Dit site virker dog ikke i IE7.

Hvis du har problemer med at få et site vist ens, kommer man altid langt ved at starte med at få ens kode til at validere efter standarderne.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.flyvendeoktober.dk%2Fcc%2Fpowercommunicator_tilmelding.php%23tilmelding&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
Avatar billede pernille_t Nybegynder
08. februar 2011 - 11:43 #3
Rigtig mange tak for svarene. Det med de stiplede linier er løst.
Jeg kæmper nu med at få siden til at se ens ud i IE7, 8 og de andre browsere - er i gang med at validere, og det har hjulpet meget.

Er der nogle bestemte webstandarder, som udgør forskellen på IE7 og IE8? Jeg synes nemlig, at det er mærkelig, at mine links i navigationen har forskellig positioner i IE7 og IE8. Det virker til, at de andre browsere (Safari og Firefox) er mest "enige" med IE8.
Avatar billede stenger Nybegynder
08. februar 2011 - 12:08 #4
IE7 er generelt noget crap... :)

Ihvertfald har Microsoft taget sig meget mere sammen med IE8 og sørget for at standarderne følges ad med de andre browsere (ihvertfald nogenlunde).

Kan desværre ikke giver dig nogle generelle hints, kommer jo helt an på hvilken metode du bygger sitet op med.

Men ja, hvis du som udgangspunkt får sitet til at validere gennem W3C, så er det da ikke en helt skidt start :)

/Stenger
Avatar billede pernille_t Nybegynder
08. februar 2011 - 12:22 #5
Hørt hørt! IE7 ER noget crap! Mega ærgeligt at 23% af danske brugere bruger den browser :/ Den giver mig grå hår!

Dér hvor jeg synes at IE7 er sådan RIGTIG træls og på tværs, det er når jeg positionerer en div absolute eller relative!
Avatar billede stenger Nybegynder
08. februar 2011 - 13:28 #6
Så bare vent til du ender med en dag at lave kommunale/statslige websites, hvor IE6 og 5.5 stadig er fremherskende :) Så bliver håret ikke bare gråt, det falder af :)

/Stenger
Avatar billede pernille_t Nybegynder
08. februar 2011 - 13:31 #7
ååååh frygteligt he he
Avatar billede webweaver Praktikant
08. februar 2011 - 16:25 #8
Du burde umiddelbart ikke have de helt store problemer med positionering af div's i IE7 og IE8.

Det kan sagtens lade sig gøre at få et site til at validere og som også vises ens i IE7, IE8, FF og Chrome.

Det handler om hvordan de opbygger sites og hvilken erfaring du har :-)

Hvad er problemet helt præcist? :)
Avatar billede pernille_t Nybegynder
09. februar 2011 - 07:54 #9
Problemet er, at billeder og links rykker sig, når jeg flytter noget andet tekst og andre billeder.
Men det største problem er nok, at noget tekst står flot og ens i safari, ie8 og ff, men i ie7 står det helt forrykket!
Avatar billede webweaver Praktikant
09. februar 2011 - 16:22 #10
Okay. Det kan sagtens være at det går i orden, når din HTML og CSS validerer. P.t. gør ingen af delene det.

Hvis du stadig har problemer efter det, kan du oprette en ny tråd herinde med problemet :-)