Avatar billede supernatural Nybegynder
29. juli 2001 - 13:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min CD rom og brænder er forsvundet!!!

Af en eller anden grund, er min brænder og cd rom forsvundet fra Windows.. (Jeg kører win98)
Hvis jeg går ind på \"denne computer\" vises de ikke der.
Jeg har prøvet at installere cd rom\'en, og så kan de godt vises, men hvis jeg prøver at gå ind på en af dem, står der \"enheden er ikke klar\"???
Det er sket før, og det eneste jeg kunne finde på at gøre der, var at geninstallere win98, men der burde kunne gøres andet end det!...
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
29. juli 2001 - 13:26 #1
Hvad med BIOS, kan den se dem?

::sunlock.dk::
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
29. juli 2001 - 13:26 #2
prøv lige at åbne enhedshåndteringen, det er din controller der er fucked up ??
hvilket bundkort har du ??
prøv evt. nyeste drivere til dit chipsæt
Avatar billede supernatural Nybegynder
29. juli 2001 - 13:38 #3
De er begge i BIOS, og hvis jeg går ind i enhedshåndtering, viser den dem osse, endda ved navn og det hele..
Avatar billede supernatural Nybegynder
29. juli 2001 - 13:49 #4
Mit motherboard er en Gigabyte GA-7IXE
Avatar billede halifax Nybegynder
29. juli 2001 - 14:16 #5
Formentlig blevet fjernet fra Denne computer ved en fejl. Er der andre, der leger med din pc?
Prøv på een gang at have åbnet Denne computer og Stifinder. Det skal være så du kan se begge vinduer samtidig. Klik i Stifinder på cd-rom icon og træk det over i denne computer. Ligeså med brænderen.

Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
29. juli 2001 - 14:17 #6
Hvad så med DOS.... er det muligt at komme over på drevet derfra?

::sunlock.dk::
Avatar billede mikael_k Nybegynder
29. juli 2001 - 16:47 #7
Prøv at gå ind i enhedshåndtering igen, makere dit drev tryk på egenskaber og prøv at opdatere driver evt. med den disk som var med dit drev eller download den sidste nye fra producentens hjemmeside.
Avatar billede palomino Nybegynder
30. juli 2001 - 09:34 #8
Har du prøvet at kigge i filen config.sys??

I den fil skulle følgende linie gerne være:

LASTDRIVE=Z

Hvis den ikke er, skriver du den bare tilsidst i filen, gemmer og genstarter - se nu om dine cd-drev ikke er tilstede i Denne Computer, det skulle de meget gerne være...

Palomino -/-
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
11. august 2001 - 22:22 #9
Har du fået løst dit problem........ellers Prøv programmet sandra....der kan du se mange oplysninger om dit system, den kan komme med forslag eller påpege fejl i opsætningen!

jeg er selv meget imponeret over hvad den kan oplyse om

http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/
når du har fået indstalleret den, kører du den der hedder \"drive information\"
Derefter får du en lang liste med alle mulige oplysninger.....tryk F1 og du får yderligere hjælp....helt genialt program