Avatar billede Pogia Nybegynder
07. februar 2011 - 00:47 Der er 3 kommentarer

Hvilken laptop?

Hej Jeg er en dreng på 15, som snart skal på gymnasiet - men jeg mangler en bærbar, da min egen er gået i stykker...

Valget står mellem disse to:

- HP Pavilion dv7-5000 -  8999 kr.

Intel® Core™ i7-2630QM processor

4 GB DDR3

640 GB SATA harddisk

ATI Mobility Radeon™ HD 6570 grafik

Den er dog 17" - Er det for stort at slæbe rundt på?

- Dell Studio XPS 16 -  8990 kr.

Intel® Core™ i7 Processor 720QM

4 GB DDR3

500 GB SATA harddisk

1GB ATI® Radeon™ HD 565v graphics

Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display

Denne er 16" - men dog med dårligere specs.

Computeren skulle gerne kunne holde sig i form, da jeg regner med at bruge den hele vejen igennem gymnasiet, den skal dog også kunne bruges til mine private behov (spil, film m. m)

Siden jeg ikke kan bestemme mig for hvilken en jeg skal købe, håber jeg at i vil give jeres bedste bud og hjælpe mig på vej!. Tak på forhånd
;)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2011 - 08:33 #1
personligt kan jeg bedre lide at se på dell's skærme - og hastigheden på cpu er ikke altafgørende - harddisken er en megasløv ting. 16" er lidt lettere at håndtere - men se på batteri.
På dell kan du vælge mellem 6 og 9 cellet batteri - 9 cellet giver alt andet lige 50% mere tid.
Avatar billede chalde Seniormester
07. februar 2011 - 08:40 #2
Personligt vil jeg mene både 16" og 17" er langt i overkanten og slæbe rundt på hver dag.
14/15" kan nok godt gå an for mange, men skiftede selv fra 14" til 12" for et par år siden, og det er gjort transport til en bedre oplevelse. Dertil er det rart med en laptop der holder strøm hele dagen.
Mindre laptops kan selvsagt ikke håndtere lige så meget power, men det kan suppleres med en stationær hjemme (går heller ikke ud fra man går i skole for at spille).
Avatar billede brobak Nybegynder
10. februar 2011 - 17:16 #3
synes også det virker voldsomt at ofre den ekstra pris som man skal af med for en bærbar med en core i7.
Vil også give chalde ret i at både 16 og 17" er meget stort at slæbe rundt på hver dag.

Computer city har blandt andet en Asus A42JP-VX029V

Intel Pentium P6200 Processor 2,13GHz
4 GB DDR3 ram 1066 MHz
500 GB Sata harddisk 5400 rpm
14" LED Glare skærm 1366*768
ATI Radeon HD6570 2 GB GDDR3

til 4.999

Hvilket er en mere håndterbar størrelse samt stadigt har power til at man kan spille lidt i ny og næ på den.