Avatar billede danieltheblindone Nybegynder
06. februar 2011 - 19:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Rensning af Computer

Hej alle, skal have min computer geninstalleret og er i tvivl om, om hvordan jeg skal rense den helt inden jeg geninstallere, vil nemlig gerne have alt fjernet da der er mange "ubehagelige" filer på min pc, vil gerne vide hvordan jeg formatere alt inden jeg geninstallere. Håber nogen kan hjælpe. og det er vista som jeg geninstallere
06. februar 2011 - 20:09 #1
... er det via en (original) Vista Instalation's CD/DVD ?
Eller er den 'født' med Vista ? Så kan du sansynligvis bare køre "Factory Recovery" ...
Avatar billede danieltheblindone Nybegynder
06. februar 2011 - 21:02 #2
jeg har en installations CD/DVD til denne computer
Men, jeg har Windows7 på min pc lige nu, den er født med vista men har fået den ændret til windows 7
06. februar 2011 - 21:11 #3
... det er jo 'bare' om at Boot op / starte på WIN7 DVD'en og følge guiden. PS: Undervejs i den indledende manøvrer vælg [Advanceret] og [Formatér] ...
06. februar 2011 - 21:11 #4
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede danieltheblindone Nybegynder
06. februar 2011 - 22:30 #5
det må du undskylde :) Problemet er at jeg tror min pc ikke kan køre windows 7 og derfor vil jeg lave den om til vista igen, og har ikke cd'en til windows 7, men kun til vista.. Vil bare godt have min pc renset HELT inden jeg geninstallere den.
07. februar 2011 - 06:39 #6
... ved en komplet formatering (Ref #3) - uanset hvilket OS system - vil den blive 'renset' !

...jeg tror min pc ikke kan køre windows 7... - hvorfor tror du ikke det ?

Vista er meget 'tungere' end WIN7!!! - Vil anbefale dig at skaffe (=købe) en WIN7 skive og install den istedet for Vista! Nu da du skal igang...
Der er nok mange der vil sige/skrive det samme ...
Avatar billede danieltheblindone Nybegynder
07. februar 2011 - 07:47 #7
min computer kan ikke trække windows 7 da den køre med opløsning på 1440x900 , det kan min computer ikke trække da den er normalt mindre og passer til vista. Og hvis jeg sætter opløsningen ned bliver min skærm lille med sorte kanter, min computers grafik kort passer ikke til windows 7. kender du et program som kan rense min computer inden jeg genstarter??
08. februar 2011 - 20:32 #8
...den køre med opløsning på 1440x900 ... - det er da op til driveren / opsætningen. Ikke noget med OS systemet (Vista/WIN7) at gøre ...

Men hvis du meget gerne vil trækkes med det tunge Vista *S* ...

Skiven i drevet - opstart på skiven - følg guiden ... undervejs vælg [Advanceret] - SLET partion - opret partion - formater - ...
18. august 2011 - 19:01 #9
(Er du stadig igang ???)