Avatar billede kscbb Nybegynder
06. februar 2011 - 17:17 Der er 10 kommentarer

Excel... - Den retter datoen, når jeg vil åbne for at printe ud... HJÆLP

Vigtigt, har nu siddet i pænt mange timer.

Jeg har skrevet en del fakturaer i Excel (Office).
Det er skrevet løbende i år 2010 og den vil jeg gerne have printet ud nu. ;o)

:o( men når jeg inde i min mappe, højre klikker og trykke PRINT.
så retter den datoen på samtlige fakturaer.
Åbner jeg Excel og printer fra programmet af, gør den det samme...

Skal aflevere dem i morgen, så hurtigt hjælp ønskes...

(Råber under vand) Aaaaaaaah Grrrrrrr
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2011 - 17:41 #1
når du laver en dato i excel, så kan du gemme som formel elelr som tekst - du har valgt formel.
Du burde så have installeret fx CutePDF, så du kunne gemme filerne som pdf-filer undervejs (nyere excel fx 2007 kan gemme direkte som pdf).
Nu må du i stedet se på fildato for den enkelte fil, rette datoen i windows, og udskrive den - så videre - se på næste fil, rette dato osv...
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2011 - 17:41 #2
Er datoen sat til at tilføje datoen IDAG()?
Avatar billede kscbb Nybegynder
06. februar 2011 - 17:41 #3
Ved godt man ikke må presse på, og så på en søndag....
Meeeeeen. Kender i det når man sidder og forsøger at tjatte en smule til sin skærm, i håb om at det virker...

Det er blevet værre nu...... ;o)
Avatar billede kscbb Nybegynder
06. februar 2011 - 17:44 #4
Ja datoen er sat til IDAG() nemlig...

Og det var også min tanke, at jeg nu skulle skrive det om på dem alle sammen. Meeeen der er lidt om 300 fakturaer... Gaaaab

Kan man ikke gøre noget andet?

Og i så fald, hvad skal jeg gøre fremover?

På forhånd mange tak
06. februar 2011 - 17:45 #5
(Skrive datoen som REN tekst i det relevante felt...)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2011 - 17:52 #6
Jeg skriver selv fakturaer for det firma jeg er ansat i (som et lille bijob), og jeg bruger genvejd´staster til at indskrive datoen. Nå jeg skal skrive en del fakturaer bruger jeg ctrl+shift+; og gemmer herefter skabelonen. Så er den rigtige dag rigtig under hele taste forløbet den dag
Avatar billede am2oft Praktikant
06. februar 2011 - 17:57 #7
Du kan justere Dato og klokkeslæt tilbage på styresystemet til den dato du ønsker der skal stå på fakturaen.
Dernæst må du ændre fakturalayout så den ikke indsætter IDAG - du kan evt. indsætte som tekst i stedet.

Mvh.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2011 - 17:57 #8
Marker datofelt og brug genvejstast.
Avatar billede kscbb Nybegynder
06. februar 2011 - 20:37 #9
Hvad er den genvej.
Og tak for svarende...

Problemet er jo bare jeg ikke har skrevet alle fakturaer den samme dag. Så jeg skal gå et helt år tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2011 - 06:21 #10
ctrl+alt+; =indsætter dags dato i markeret felt.
Ja problmet for dig er jo at filen lige bliver åbnet før udkrivning,hvorved IDAG () ændrer dato. Og du kan heller ikke vælge gem som pdf uden du åbner. Så jeg tror der den lange vej tilbage, med at bruge fildato som claes57 er inde på.