Avatar billede Molas Nybegynder
06. februar 2011 - 15:34 Der er 2 kommentarer

Brug af FTP på en IOMega Ix2-200 NAS boks

Hejsa

Har en IOMega ix2-200 NAS boks privat som jeg er glad og tilfreds med. Nu har jeg leget lidt med at åbne op for FTP gennem en yousee.dk router / linie hvor jeg har åbnet for port 20/21 for at give mulighed for at bruge FTP (active) udefra.

Får desværre fejl under logon:

500 OOPS: cannot locate user entry:xxxx
500 OOPS: child died
Forbindelsen blev lukket af fjernvært.

...og jeg kommer ikke på.

Jeg har selvfølgelig aktiveret FTP på boksen samt lavet en port forwarding i yousee routeren til boksens IP adresse. Kan se at jeg reelt har fat i boksen, da jeg får en helt anden fejl hvis jeg angiver et fejlaktigt brugernavn / password.

Er der nogen som har extern FTP til at køre op mod denne boks? Synes ikke jeg kan finde noget på nettet ang. dette.

/Mogge
Avatar billede zero_lock Nybegynder
09. februar 2011 - 21:49 #1
lyder som om der er en fejl i firmware på boxen kikket efter en opdatering??
Avatar billede Molas Nybegynder
21. februar 2011 - 17:19 #2
Det er selvfølgelig seneste update på boxen :), men ja... det kunne det godt lyde som, men kan se i de fix logs fra tidligere firmware updates, at FTP området skulle der være styr på...

/Mogge