Avatar billede KrelleTC Nybegynder
05. februar 2011 - 20:04 Der er 59 kommentarer og
1 løsning

Er der virkelig ikke nogen der kan få mig på internettet?

Der er tilsyneladende ikke nogen der kender svaret på mit problem og jeg synes efterhånden at jeg har prøvet alt!

Hovedproblemet er at jeg ikke kan komme på nette via min stationære, hverken via trådløs forbindelse eller via LAN. Jeg har prøvet alt lige fra genstartning af routeren til fejlfinding i computeren... Når jeg smider LAN-stikket i min bærbare virker det med det samme uden problemer og jeg får en IP-adresse, der starter med 192... Når jeg smider LAN-stikket i den stationære får kan computeren ikke identificere netværket og jeg får en IP-adresse, der starter med 162... Har snakket med en del nu og ingen aner hvad jeg skal gøre? Jeg har Windows Vista styreprogram.

Please HELP ME! Anyone?
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. februar 2011 - 20:12 #1
Det lyder som om du skal ha et nyt netkort. Men et helt vildt gæt... Sker det samme hvis du prøver direkte i dit modem?

Ellers har du prøvet at fjerne dit netkort i enhedshåndtering og installere det igen? Opdatere driveren osv..
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
05. februar 2011 - 20:19 #2
Det kan godt være at jeg skal have nyt netkort, men det synes jeg bare ville være mærkeligt da min computer var på nettet for mindre end en uge siden i min gamle lejighed. Der var det på YouSee's netværk og router, nu er det på TDC's.

Jeg prøver lige at fjerne netkortet og installere den igen.
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
05. februar 2011 - 20:27 #3
Kan kortet godt være defekt selvom der står at enheden virker korrekt? Og at driveren er den sidste nye...?
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. februar 2011 - 20:33 #4
Muligvis. Men en reset løser af og til et problem.
Har du særskilt modem og router eller er de bygget sammen? Er de hver for sig så prøv med kabel direkte fra modem til pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2011 - 20:34 #5
Virker alle dine drivere rigtigt? Prøv at gå i enhedshåndtering og se om du har gule anmærkninger her!
Er internet  protokollen (Tcp/ip) indstillet til automatisk at hente IP og DNS adresse?
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
05. februar 2011 - 20:43 #6
Ingen gule anmærkninger og TCP/IP henter automatisk begge ting...:-(
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
05. februar 2011 - 20:52 #7
Nummer 4: Det er ikke modem eller router der er noget galt med. Da jeg poppede LAN-stikket i en bærbar fungerede det med det samme. Ligger min driver på computeren til netværkskortet? For synes ike jeg kan finde en download af det...
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. februar 2011 - 20:53 #8
Kan du komme på nettet hvis du indtaster ip, gateway og dns manuelt?
Kig evt i din bærbare hvad den har af ip. Har den f.eks 192.168.1.10 så giv din stationære 192.168.1.12 og samme gateway og dns.
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. februar 2011 - 20:55 #9
#7 Grunden til jeg foreslog direkte fra modem er, hvis din stationære af en eller anden grund ikke kan enes med din router... Det er før set ;-)
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
05. februar 2011 - 20:56 #10
Det har jeg desværre også prøvet og kun med samme resultat:-(
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. februar 2011 - 21:04 #11
Ok. Så endnu et gæt. Din bærbare får ip på dit lankabel... Et lankabel skal være som regel være "straight through" men kan også være krydset. Nyere netkort kan godt selv finde ud af det hvis man bruger forkert type, men et gammelt netkort kan ikke. Er dit kabel krydset? Kig på begge stik og se om farvekoden er ens i begge ender. Er de ikke det er det et krydset kabel og så skal du prøve med et andet kabel.
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
05. februar 2011 - 21:11 #12
Det er nogle gode forslag du kommer med, a62681! LAN-kablet har samme farvekode i enderne, men tror heller ikke det ville være problemet i så fald. Jeg prøvede som sagt at komme på nettet i går via trådløs forbindelse og med fuldstændig samme resultat og samme IP spyttet i hovedet (og som ikke er den rigtige)...
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. februar 2011 - 21:16 #13
Ja det tænkte jeg også selv efter jeg havde postet det..

Er det et indbygget netkort + et eksternt trådløst usb netkort du forsøger med? I så fald et det samme problem med to forskellige netkort...!
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
05. februar 2011 - 21:21 #14
Ja, det er lige præcis det det er:-)
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. februar 2011 - 21:22 #15
Du kan kontrollere om tcp/ip er konfigureret korrekt på din pc ved at pinge 127.0.0.1

Det skal du kunne som første betingelse.

Læs evt. mere her http://support.microsoft.com/kb/314067
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
05. februar 2011 - 21:31 #16
Forklar: "pinge":-)
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. februar 2011 - 21:42 #17
Man pinger fra en kommandopromt.
I kør skriver du cmd og trykker enter. Så åbnes en kommandopromt. Der skriver du "ping 127.0.0.1" og trykker enter. Så sendes der 4 pingpakker og de skal alle få svar... prøv det og se hvad der sker.
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. februar 2011 - 21:45 #18
Sådan her sku der gerne se ud, bare med din pc's navn

C:\Users\Jan>ping 127.0.0.1

Pinger 127.0.0.1 med 32 byte data:
Svar fra 127.0.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=128

Ping-statistikker for 127.0.0.1:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
    Minimum = 0ms, Maksimum = 0ms, Gennemsnitlig = 0ms
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
05. februar 2011 - 21:49 #19
Det ser helt ud som det skal også... Er vi ved at løbe tør for ideer?:-(
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. februar 2011 - 21:58 #20
Fik du prøvet at indtaste ip, netmaske, gateway og dns manuelt og se om du kommer på nettet? Ellers har jeg ikke lige flere bud...
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
05. februar 2011 - 22:04 #21
Yep, det har jeg gjort indtil flere gange...

Det er jeg ked af at høre. Jeg pørver at ringe til Dell på mandag og så må jeg se om der er en der har stødt på problemet før, men ellers er jeg ved at give op! Man kan da bare ikke have en computer, der ikke kan gå på nettet?!?!!
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. februar 2011 - 22:08 #22
Nej. Mystisk når du skriver det virkede for en uge siden. Held og lykke med den :-)
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
05. februar 2011 - 22:19 #23
Ja, jeg synes også at der er dybt dybt mærkeligt! Mange tak!
Avatar billede sifuentes Nybegynder
06. februar 2011 - 00:15 #24
Spar folks ulejlighed, før du poster her. Den dag du har , splittet computeren til atomer og samlet den igen, reetableret samtlige partitioner på din harddisk, og reetableret dit styresystem, og lortet stadig ikke virker, da vil der i mine øjne være berettiget grund til at spøge andre folk til råds.
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
06. februar 2011 - 01:53 #25
What?! Det forstår jeg sgu da ikke noget af! Det er da helt legitimt? Jeg har kæmpe problemer og er mega frustreret over ikke at kunne få tingene til at virke og håber at der måske var en anden der kunne!!

Forstår ikke grunden til din utilfredshed, spar mig for dit lort da!
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2011 - 09:45 #26
Det var da en skod måde at behandle en ny bruger på sifuentes. Har du ikke noget konstruktivt at komme med, så synes jeg du skal holde dig helt væk.
Jeg har ikke umiddelbart noget bud på problemet her, men jeg kunne da aldrig finde på at svine en bruger til som du gør her.
Avatar billede a62681 Nybegynder
06. februar 2011 - 09:58 #27
100% enig med #25 og #26. Kommentaren i #24 har jeg kun hovedrysten til overs for.
Jeg syns kun det var spændende at se om problemet kunne løses ved at komme med forslag.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2011 - 10:15 #28
Nemlig. Det er det det handler om her. Desværre er der nogle gange en der skal spille lidt "dum smart"
Avatar billede sifuentes Nybegynder
06. februar 2011 - 14:15 #29
Ved at benytte min fremgangsmåde elimineres alle mulige softwarefejl, og man er derved nået et langt stykke i fejlfindning.
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
06. februar 2011 - 14:25 #30
Jamen, kære ven, så skriv det da som et venligt forslag i stedet for at være en kæmpe klovn at høre på! Det ville jo være rart hvis at det var muligt at fikse problemet inden uden at splitte den ad i tusind dele - det ville absolut være at foretrække. I og med at den var på nettet for en uge siden burde det jo også kunne lade sig gøre nu, kunne man tænke!
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2011 - 18:11 #31
Er du sikker på at du ikke har kørt med wireless eller mobilt net på din problemcomputer, hvis det er tilfældet kan dit problem skyldes at computeren ikke kan finde ud af dit nuværende netkort - Når du skriver "Når jeg smider LAN-stikket i den stationære får kan computeren ikke identificere netværket og jeg får en IP-adresse, der starter med 162... " så er det fordi at din computer IKKE får tildelt en ip-adresse
- Prøv at fjerne netværkskortet /kortene i system og genstart computeren
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
06. februar 2011 - 18:18 #32
Fjerne dem som i "åbne computeren og fjerne det" eller "fjerne det i enhedshåndtering"?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2011 - 18:32 #33
Som jeg læser det mener han fra enhedshåndteringen
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
06. februar 2011 - 18:36 #34
Ja,det var også det jeg troede, men hvad så bagefter?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2011 - 18:55 #35
Enheder der ikke er blevet konfigureret korrekt, bliver en del gange konfigureret rigtigt ved denne operation.
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
06. februar 2011 - 19:01 #36
Ok, det prøver jeg...
Avatar billede a62681 Nybegynder
06. februar 2011 - 19:31 #37
Det havde jeg vist foreslået længere oppe uden at det hjalp...
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2011 - 21:05 #38
Tænk hvis spørger kunne overkomme og melde tilbage
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
07. februar 2011 - 16:17 #39
Det kan spørger skam godt, men skal lige have tiden til det:-)

Intet positivt resultat yet again!:-(
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2011 - 17:14 #40
Prøv (som administrator) fra kommandokonsollen at skrive følgende

ipconfig /release  -> enter

ipconfig /renew    ->  enter

ipconfig  -> enter

hvilken ip-adresse har du nu ??
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2011 - 17:18 #41
Eller prøv evt. at smække en live-cd i for at finde ud af om det er hardware problemer
Avatar billede annalbrandt2 Nybegynder
07. februar 2011 - 18:19 #42
har du instaleret nyt styrsystem uden at du var på nettet
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
07. februar 2011 - 21:44 #43
42: Nej, jeg har ikke installeret nyt styreprogram.

41: Ingen problemer med hardware.

40: Umiddelbart giver det samme resultat, altså samme IP-adresse, men jeg ved ikke helt om den burde sige noget andet når jeg skriver "ipconfig/renew", for der siger den: "Der opstod en fejl under fornyelse af grænsefladen LAN-forbindelse: Der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fik time-out". Kan problemet ligge i noget af dette?
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2011 - 21:48 #44
"41: Ingen problemer med hardware."  Og hvad bygger du det på ? jeg spørger bare
"LAN-forbindelse: Der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. "  Netop og derfor skal vi finde ud af om det er et HW problem
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
07. februar 2011 - 21:58 #45
Hmmm, jeg bygger det på at computeren var på nettet for en uge siden uden at der er pillet ved noget og hvad jeg kan se i enhedshåndteringen... En live-cd, er det noget jeg burde have?
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2011 - 22:07 #46
Nu har hardware det jo med at gå i stykker på et eller andet uforudsigeligt tidspunkt, men hvis det virkede for 8 dage siden så ville jeg da prøve systemgendannelse til et tidspunkt hvor skidtet virkede. En live cd er en Linux distro der kører direkte fra cd-drevet f.eks. KNOPPIX http://ftp.uni-kl.de/pub/linux/knoppix/ ved at prøve med den er du helt ude af Vista
Avatar billede a62681 Nybegynder
07. februar 2011 - 22:33 #47
Når du har samme problem på to forskellige netkort tror jeg mere det er en software eller protokolfejl. Kan du prøve at åbne en komandopromt (skriv cmd i kør) skrive ipconfig /all og kopiere det den skriver herind?
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
07. februar 2011 - 22:47 #48
Nummer 46: Jeg prøvede en systemgendannelse for et par dage siden og det var intet nyt under solen... Okay, det kan være jeg skal prøve sådan en!

Nummer 47: En lang smøre, here it is:
C:\Windows\system32>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Krelle-PC
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) 82562V 10/100-netværk
sforbindelse
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-19-D1-4E-C0-0C
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::5c51:b911:8871:41f4%47(Foretrukken)

  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.65.244(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 838867409
  DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-0D-A4-32-01-00-19-D1-4E-C0-0C

  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                  fec0:0:0:ffff::2%1
                                                  fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 9:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{F1C4CF67-58EF-4A4E-94D
0-DBA676C5E15E}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 13:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 16:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #2

  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 20:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #6

  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 22:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #7

  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 23:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#5
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 25:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #9

  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 27:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #1
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 29:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #1
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 34:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #1
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 37:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 38:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 42:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 44:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 45:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 46:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
Avatar billede a62681 Nybegynder
07. februar 2011 - 23:09 #49
Jeg tæller 17 Tunnel-netværkskort... Det undrer mig lidt. Hvor mange netværksforbindelser har du hvis du kigger i kontrolpanel?

Jeg lover ikke at jeg svarer mere i aften..
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
07. februar 2011 - 23:24 #50
Dette lyder som et fuldstændigt latterligt spørgsmål, men hvor i kontrolpanelet kigger jeg? Og efter hvad?

Det er bare i orden!
Avatar billede a62681 Nybegynder
08. februar 2011 - 19:09 #51
Nu sidder jeg med Windows 7 og husker ikke nøjagtig mht. Vista. Men kig efter Netværk og Internet. Det afhænger lidt af om du har klassisk eller kategori visning. På min skal jeg ind i "Rediger indstillinger for netværkskort".
Jeg ved heller ikke om det gør mig klogere, men vi kan gøre et forsøg...
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
08. februar 2011 - 20:22 #52
Hmmm, det kan jeg sgu ikke finde nogen steder...?:-(
Avatar billede a62681 Nybegynder
08. februar 2011 - 21:21 #53
Beklager. Tror jeg må kaste håndklædet i ringen selvom det ærgrer mig. Der var større chance for at løse problemet hvis jeg fysisk ved den.
Måske du skal forfølge Helgec's forslag
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
08. februar 2011 - 22:54 #54
Det er der ikke noget at gøre ved, er efterhånden også ved at give op selv.. Ja, jeg forsøger at skaffe en live-cd og se om den kan sige noget...

Tak for hjælpen ellers...
Avatar billede bljensen Nybegynder
09. februar 2011 - 21:53 #55
Dette er desværre en klassiker på Vista :-(

Dette er *ikke* en hardware-fejl!

OS opretter af en eller anden årsag selv SW netværkkort, og PC'en kommer ikke på nettet - den 162. -adresse du får, er en standard selv-tildelt adresse der oprettes når netværkskortet ikke kan få tildelt en "rigtig" adresse.

Jeg prøver lige, om jeg kan finde issue hos M$
brb
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
09. februar 2011 - 21:59 #56
Har godt hørt mange gange at Vista er noget møg, men har ikke selv oplevet det - før nu vel at mærke!

Håber du kan hjælpe, og ellers, vil det så hjælpe at skifte styresystem? Eks. XP, som jeg vist har liggende et sted...
Avatar billede bljensen Nybegynder
09. februar 2011 - 22:11 #57
Heh, XP er mere stabilt end Vista IMO, men 7 er nu heller ikke værst. Kører selv med både 2x7 og 1xXP...
...

I din ipconfig har du bl.a. fået:

  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.65.244(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 838867409
  DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-0D-A4-32-01-00-19-D1-4E-C0-0C

1:
Jeg lægger mærke til, der ikke er angivet en default gateway / standard gateway.
Hvis den ikke er der, kan kortet ikke finde det sted, den skal sende sin trafik til.
Derfor får du en APIPA adresse (162. -adressen).

Dette bør kunne ændres under netværkskortets indstillinger.

Næste er:
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . :
fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1
NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

DNS servere er angivet med en v6 IP adresse - "normalt" (endnu) vil disse skulle være angivet med en v4... (eks.: 192.168.1.254).
...

Har du opsat din router som DHCP router?
Altså, at det er den der skal tildele din PC/bærbar/mv en IP adresse når den tilsluttes netværket?

I så fald er det routerens LAN kort IP adresse der skal være din PC's standard gateway...
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
09. februar 2011 - 22:20 #58
Okay, prøver lige at lege lidt med det, men får nok ikke tid før i morgen... Hvordang tjekker jeg om min router er opsat som DHCP? Altså det skulle jeg mene i og med at min standard gateway på denne bærbare er 192.168.1.1

Hvad skal jeg gøre ift. dette?: "DNS servere er angivet med en v6 IP adresse - "normalt" (endnu) vil disse skulle være angivet med en v4... (eks.: 192.168.1.254)".
Avatar billede bljensen Nybegynder
09. februar 2011 - 22:33 #59
OK - brug endelig samme gateway som på din bærbare!

Med andre ord - kig på netkortet på din bærbare, og "kopier" indstillingerne til Vista -kortet.

*Hvis* du på den bæbare har angivet DNS servere - så brug de samme adresser på Vista.
Hvis der ikke er angivet adresser på bærbar DNS server -felterne, så lad dem forblive tomme på Vista.

Alle disse indstillinger findes i netværkskortets egenskaber, under TCP/IPv4.
Det er også her, du kan vælge helt at de-aktivere TCP/IPv6.

Held og lykke med det.
I morgen får jeg ikke meget tid, men jeg skal se hvad jeg kan nå.
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
11. februar 2011 - 00:01 #60
PROBLEM SOLVED!!:-)

Gik ind under indstillingerne for netkortet og klikkede fluebenene væk på alle de ting netkortet på min bærbare ikke havde også. Men i den sidste ende viste det sig kun at være et enkelt flueben, der skulle fjernes! Nemlig fra "Trend Micro Common Firewall Driver". Har åbenbat en del firewalls på den stationære, men havde jeg dog bare vidst at det var så let! Jesus!

Tak for hjælpen til Jer alle der har forsøgt!

bljensen, da det var dit indlæg der fik mig til at gøre som jeg gjorde, vil jeg gerne give dig pointene, men kræver vist at du skriver et "svar".