Avatar billede quinnie Novice
05. februar 2011 - 16:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af ekstern harddisk

Hej!

Er denne Medion ekstern harddisk ok?

http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_06/OFF03.SHTML

Eller er denne bedre?

http://nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=929&pf_id=6077489

Harddisken skal primært bruges til musik.

På forhånd tak!
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. februar 2011 - 16:12 #1
Linket til aldi's medion, er jo bestemt et godt tilbud, hvis du ejer en medion pc med hddrive2go.

Nettorvet kører slet ikke pt, så svært at sige noget om den anden.
Har du et pris loft?
Foretrukkent mærke ?
Krav til størrelse ?
Funktioner etc... ?
Avatar billede quinnie Novice
05. februar 2011 - 16:21 #2
Nej jeg har en Acer. Var ikke klar over at man skulle have en Medion PC´er. :-)

Prisloft 800 kr, mærke spiller ingen rolle, min 500 gb.

Jeg ønsker at lægge hele min cd-samling over på den eksterne harddisk, så jeg kan afspille musik fra pc´eren, så det skal den kunne uden at hakke i det... :-) Hvis du forstår hvad jeg mener?
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. februar 2011 - 16:32 #3
quinnie: Sorry, jeg fik måske ikke forklaret mig godt nok. Den kræver ikke en Medion PC, den vil bare virke ekstra godt sammen med en.

Hvis ikke du har specielle ønsker til funktioner ala auto backup etc, hvad så med sådan en her:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=673094

Dog koster tæt på de 800.
Dog får du så også 2tb.
De laver også en mindre model på 1tb, mener den koster omkring de 500.
Sådan en har jeg og den virker upåklageligt.
Har også en mindre/gammel Maxtor 350gb, den virker også fint og er lidt "pænere" i designet.

Men jeg vil umiddelbart sige, vælg en Western Digital, Seagate eller Verbatim, så mener jeg ikke du går helt galt i byen.

Du kan også selv hoppe en tur forbi:
http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?s=popularity&cpath=1-2-16&nf=%2bspecifictaxonomy%3a^Hardware|2%2fHarddisk|16%24&sp=all

Og se hvilken HD folket mener er mest populær, ikke at popularitet er = bedst.
Du kan også læse lidt anmeldelser.
Det sker jo engang i mellem, at de "gode" mærker får lavet en mandagsmodel.
Avatar billede dixi12 Nybegynder
05. februar 2011 - 16:41 #4
Kan anbefale IOMEGA har et par stykker af dem på 1 TB og de kører upåklageligt, kan bl.a. købes i Elgiganten til omkring 500 kr.

Og frem for alt er de også hurtig til at starte op, når man lige vil bruge dem.

Hilsen
Preben
Avatar billede sketter Nybegynder
05. februar 2011 - 17:23 #5
jeg kan kraftigt anbefale alle dem fra Western-Digital, så kan du købe en med så mange GB du har behov for
Avatar billede sketter Nybegynder
05. februar 2011 - 17:31 #6
Denne her er enormt god, har den selv og har aldrig haft bøvl med den. Undskyld jeg kom til at sætte ovenstående som svar. Dette er mit svar
Avatar billede quinnie Novice
05. februar 2011 - 18:35 #8
Tusind tak for hjælpen. Hvis I ønsker point, så læg venligst et svar.
Avatar billede sketter Nybegynder
05. februar 2011 - 19:26 #9
har lagt et par stykker men her er et svar ;)
Avatar billede sketter Nybegynder
07. februar 2011 - 21:27 #10
Øhh har lagt svar?!
Avatar billede quinnie Novice
08. februar 2011 - 16:16 #11
Ja Sketter, du har lagt mange svar, men du er jo heller ikke den eneste der har hjulpet mig. Men det ser ud til at de andre ikke ønsker point, så du får dem alle.
Avatar billede sketter Nybegynder
08. februar 2011 - 16:56 #12
OK tak har du fået købt en?