Avatar billede lak23 Nybegynder
05. februar 2011 - 14:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser

Jeg har et problem med min søns stationære  computer. Den er ca. et år gammel, og inden for de sidste måneder er der opstået det problem at den ofte fryser. Ikke engang ctrl-alt-delete reagerer den på.
Nu har jeg geninstalleret Windows 7 og opdateret alle drivere. Det hjalp ikke. Allerede mens den stod og hentede opdateringer til Windows, frøs den første gang.
Jeg har ikke kunnet se et mønster i, hvornår den fryser. Det sker hyppigt når junior spiller - men det er jo også hans hyppigste aktivitet.
Noget bud på, hvordan vi kommer videre?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. februar 2011 - 14:15 #1
Prøv at gå i kontrolpanel> strømstyring flere strømstyrings planer> høj ydeevne. slå også slumre funktion fra og se om det har nogen virkning.
Avatar billede joint Nybegynder
05. februar 2011 - 14:34 #2
det ser ud til at den bliver for varme eller er der nok en fejl på et stykke hardware siden den fryser prøv at rens cpu køleren
Avatar billede lak23 Nybegynder
05. februar 2011 - 14:42 #3
Det hjælper desværre ikke - men tak for forsøget!
Avatar billede lak23 Nybegynder
05. februar 2011 - 14:45 #4
Hvordan renser man køleren? med en støvsuger?
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2011 - 14:49 #5
test rammmene - det kunne muligvis være det

lav en ultimate boot cd og boot op på den og test med en klods i ad gangen
kommer der røde tal er det klodsen der er dårlig og det kommer ret hurtigt

http://www.ultimatebootcd.com/

det kunne jo også være chipset driver + graffikkort driver der laver ged i det

du kan prøve at slå noget af farveladen fra i windows 7 skrivebord

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2011 - 17:07 #6
ja men pas lidt på - ikke noget med metal

brug en lille børste hvis det er muligt eller køb noget luft på dåse
hvis den er besværlig at komme til.

m.v.h
Avatar billede sketter Nybegynder
05. februar 2011 - 17:34 #7
prøv at download anti-malware og hijackthis

og upload loggene hertil så kan det være vi kan se om der er noget drastisk galt.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2011 - 18:28 #8
Tror også mest på #2 i dette tilfælde, da det ikke hjælper at genindstallere maskinen.
Avatar billede VJM6000 Nybegynder
05. februar 2011 - 19:01 #9
Tjek hvor meget plads der er på computeren, det kan være den har for lidt plads på harddisken
Avatar billede sketter Nybegynder
05. februar 2011 - 19:27 #10
ellers download speccy fra www.piriform.com  og tjek hvor varm processoren er
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2011 - 19:35 #11
#10 God ide. Tror måske mere det er grafikken der kører varm, da problemet opstår mest ved spil, som der står i indledningen.
Avatar billede joint Nybegynder
05. februar 2011 - 23:35 #12
cpu køler skal nok havde nyt køle pasta og det samme med grafikkortet. kølerne skal værer rene det samme skal blæserne også og de skal virke og hvis den så fryser stædig test dine Ram. og fryser den så stædig væk er det din PSU der ikke er for god mere så prøv at skrift den
Avatar billede lak23 Nybegynder
06. februar 2011 - 16:24 #13
Jeg rensede cpu-køleren. Det hjalp - junior er glad igen. Mange tak for gode råd.
Jeg er ny her - kan ikke lige gennemskue pointgivningssystemet, men je kigger på det!
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2011 - 17:28 #14
Har du fået hjælp, og du ikke kan give point til dem der har hjulpet, fordi de har lagt deres indlæg som kommentar, så bed dem om at lægge svar så de kan modtage pointene. Det er ikke meningen du selv skal lægge svar, det er til pointgivning/løsninger.