05. februar 2011 - 02:09Der er
12 kommentarer og 1 løsning
Trådløs USB modtager vil ikke samarbejde med router
Jeg er ved at blive godt gal i skralden. Hverken JensenScandinavia's eller TDC's support medhjælpere kan hjælpe mig med at komme på internettet...
Jeg har købt en Jensen AirLink 85300 for at komme på trådløst netværk via min stationære PC, men efter opsætning osv, er min forbindelse kun lokal (netværket uidentificeret). Jeg skulle gerne modtage en en IP-adresse, der starter med noget med "192.", men af en eller anden grund vil USB-key'en og router ikke samarbejde og jeg får en "168."-adresse ud. Det hjælper ikke at skifte IP-adressen manuelt. Routeren kører på "blandt 802.11-indstilling, men det hjælper heller ikke at sætte den til at køre "kun 802.11g". Jeg har desuden forsøgt at ændre kanalen routeren kører på, men dette giver heller ikke noget resultat. Jeg har i øvrigt ingen problemer med at komme på samme netværk fra min bærbare computer. Og nej, jeg kan ikke bare plugge et LAN-stik til:-)
Jeg tvivler stærkt, men hvis der er nogen der har en løsning på dette problem, ville jeg blive Jer meget taknemmelig før jeg selv får grå hår på hovedet!
Jeg har ellers god erfaring med trådløse usb - de banker bare på...
Den kan jo være i stykker!?
- er det windows der styrer det trådløse? - får du "Device ready for use" når du sætter den i? - anden usb port? - har du haft andet trådløst software/hardware installeret? - hvad siger usb porten i device manager?
Jeg har nu fundet ud af at det ikke er det trådløse og routeren der er problemet. Jeg trak et LAN-kabel fra routeren til computeren, men dette giver præcis samme resultat som via det trådløse. LAN-kablet virker upåklageligt i en anden computer og får en IP-adresse, der starter med 192.... Når LAN-stikket kommer i min stationære får jeg en IP-adresse, der starter med 168...
Derfor er jeg kommet til den konklusion at det kun kan være indstillingerne på computeren der er noget galt med.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme på nettet. Jeg har Vista-styreprogram og har ingen anelse what-so-ever om hvad det er der gør at jeg ikke kan komme på! (Så sent som for en uge siden var samme computer på et andet netværk via LAN hos YouSee - dette netværk er hos TDC). HELP ME!
Så modtager jeg følgende: "Den handling, der blev anmodet om, kræver administratorrettigheder" - Jeg er logget på som administrator?
Og: Der opstod en fejl under fornyelse af grænsefladen til LAN-forbindelse: Der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fik timeout".
Giver det noget andet at arbejde med? Det her er langt udover min computer-egenskaber...
Nogle kommandoer, som du kan køre med Kommandoprompt, kræver måske øgede eller administrative rettigheder. Hvis du vil køre disse kommandoer, kan du bruge kommandoen Kør som administrator:
1.Klik på knappen Start.
2.Skriv command prompt i boksen Søg.
3.Højreklik på listen over resultater på Kommandoprompt, og klik derefter på Kør som administrator. Hvis du bliver bedt om at angive en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskode eller bekræftelse.
Okay, så da jeg skrev komandoen: "ipconfig/flushdns" fik jeg følgende: "DNS resolver Cache blev tømt"
Og da jeg skrev komandoen: "ipconfig/renew" fik jeg: "Der opstod en fejl under fornyelse af grænsefladen til LAN-forbindelse: Der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fik timeout".
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.