Avatar billede beasty Nybegynder
04. februar 2011 - 19:43 Der er 4 kommentarer

Mine porte vil ikke åbne....

Hej:D
jeg har aldrig haft problemer med at åbne mine porte....
men efter jeg har geninstalleret(Windows 7 64 bit)så har jeg ikke kunne åbne mine porte...
min router er trendnet tew-639gr...
men jeg ved ikke hvorfor det ikke virker fordi det virked jo inden jeg geninstalleret...
håber der er nogen der kan hjælpe mig..
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
04. februar 2011 - 21:38 #1
hvilke porte kan du ikke åbne????
dem i W7, eller dem i din router
Avatar billede servais Nybegynder
05. februar 2011 - 22:31 #2
Hvis det er portene på din router SKAL de åbne, hvis du gør det rigtigt. Login på din router (typisk 192.168.10.1, læs ellers på router), gå til "Access", også "Virtual Server", herfra vil du kunne konfigurere hvilke porte der skal være åbne, og pege til hvilken lokal IP-adresse. Husk altid at angive den rigtige lokale IP-adresse, for ellers peger porten til en forkert computer. Undersøg også om hvilken protokol det skal være (TCP eller UDP).

Hvis alt det jeg har skrevet er uden nytte, så prøv at deaktiver alt der har med firewall og virusbeskyttelse at gøre på din Windows 7 maskine.
Avatar billede servais Nybegynder
05. februar 2011 - 22:31 #3
Hvis det er portene på din router SKAL de åbne, hvis du gør det rigtigt. Login på din router (typisk 192.168.10.1, læs ellers på router), gå til "Access", også "Virtual Server", herfra vil du kunne konfigurere hvilke porte der skal være åbne, og pege til hvilken lokal IP-adresse. Husk altid at angive den rigtige lokale IP-adresse, for ellers peger porten til en forkert computer. Undersøg også om hvilken protokol det skal være (TCP eller UDP).

Hvis alt det jeg har skrevet er uden nytte, så prøv at deaktiver alt der har med firewall og virusbeskyttelse at gøre på din Windows 7 maskine.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
06. februar 2011 - 08:54 #4
man skal aldrig disable antivirus og firewall, det ligger fast

man skal istedet kun åbne de porte der er brug for