Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2011 - 09:36 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Remote Desktop Connection for Mac

Hej
Jeg vil godt oprette forbindelse til en Windows maskine fra min Mac via Remote Desktop Connection for Mac. Jeg kan ikke få forbindelse, hvad gør jeg forkert???

Hvordan sætter jeg det rigtigt op, at jeg kan få forbindelse til min Win pc fra min mac?
Avatar billede swiatecki Novice
04. februar 2011 - 09:40 #1
For at vi kan svare på hvad du gør forkert, skal vi vide hvad du gør?

Men hvis du pørver at connecte til pc-navn så prøve at skrive .localhost efter, fx. pc.localhost
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2011 - 09:53 #2
Har du aktiveret remote desktop på din windows ?
Har du en firewall aktiv på computeren ?
Forbinder du via WAN eller via lokalnetværket ?
Hvis du går via WAN, så skal du nok huske at åbne / port-forwarde i din router / firewall.
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2011 - 10:52 #3
I første omgang skal det bare køre på mit hjemmenetværk, men kunne da godt tænke mig også at kunne tilgå min Win pc fra wan-siden.

Hvor aktiverer jeg remote desktop på en win pc?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2011 - 10:57 #4
Mener det er via:
Højreklik på denne computer.
Så har du en tab med Remote Desktop.
Der skal du: Tillad remote desktop til denne computer.
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2011 - 11:00 #5
Den var allerede aktiveret.
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2011 - 11:02 #6
Skal pc´en og mac´en ikke har samme arbejdsgruppe før det virker?
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2011 - 11:23 #7
Hvordan kan jeg finde ud af, om pc´en og mac´en kan se hinanden på netværket?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2011 - 11:57 #8
Kan du pinge hinanden ?
HVad med firewallen på windows pc'en ?
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2011 - 12:03 #9
Jeg har slået Windows firewall fra. Hvordan pinger jeg på en mac?

Undskyld, men jeg lige fået min mac, så det hele er meget nyt.
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2011 - 12:25 #10
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2011 - 12:39 #11
OK. Min mac kan ikke pinge min win maskine. Den skriver "Unknown host"
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2011 - 13:39 #12
Og du pinger på ip ?
Hvilken IP har din MAC ?
Hvilken IP har din Windows ?
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2011 - 13:55 #13
Nej, jeg pinger navnet på min win maskine. Hvordan finder jeg ip-adressen på min mac og win?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2011 - 14:01 #14
Windows:

START -> KØR -> skriv CMD og tryk ok.
Så kommer der en sort boks op, skriv ipconfig
Så skulle du gerne se en ip ala:

10.x.x.x
eller
192.x.x.x

Det kan også være noget helt andet, med disse 2 er "normalt" anvendt.
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2011 - 14:27 #15
OK. Nu ved jeg ip-adresen på min win
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2011 - 14:49 #16
Her kan du se, hvordan du finder ip på en mac.
http://www.simplehelp.net/2007/08/14/how-to-determine-your-ip-or-mac-address-in-os-x/

Har de en ip der minder om hinanden ?

Hvis du så prøver at forbinde remote desktop fra mac til win via ip, virker det så ?
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2011 - 15:03 #17
Jeg kan stadig ikke få forbindelse. Jeg får svar, når jeg pinger min mac fra min win, men får timeout når jeg pinger min win fra min mac.

Win:

Mac:

Min router kører med DHCP
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2011 - 18:31 #18
hvis du kan pinge fra Mac til pc, så må du mangle noget på din Windows eller forkert program på din mac
Avatar billede nph12 Nybegynder
08. februar 2011 - 14:42 #19
Tak for hjælpen. Det er ikke lykkes at få forbindelse, men prøver lige selv at lege lidt med det. Overvejer at køre Windows virtual på min mac.
Avatar billede nph12 Nybegynder
09. februar 2011 - 10:41 #20
Jakobdo>> Hvis du vil have point, så må du lige oprette et svar.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. februar 2011 - 10:53 #21
Har du fået det løst ?
Avatar billede nph12 Nybegynder
09. februar 2011 - 11:26 #22
Desværre ikke. Jeg har prøvet med teamviewer istedet, og det kører perfekt:-) Hvorfor det ikke virker med Remote Desktop, må jeg lige finde ud af ved lejlighed.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. februar 2011 - 11:49 #23
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. februar 2011 - 14:37 #24
Takker for point.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2011 - 20:13 #25