Avatar billede SonniBoy Nybegynder
03. februar 2011 - 21:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Råd søges ang. køb af ny bærbar

Jeg søger hjælp til valg af computer. Gerne specifikke modeller, men også gerne hvilke(n) producent der bedst lever op til mine krav, hvilken processor, ram mv. der bedst lever op til mine krav/behov. Jeg håber I kan/vil bruge lidt tid på at hjælpe mig på rette vej.

- Computeren vil primært være til "kontor"-brug, tekstbehandling i Word, Excel, enkelte statistikbehandlingsprogrammer samt almindelig internetbrug.
- Den vil blive brugt meget, være tændt mange timer ad gangen og have mange programmer åben på samme tid (dokumenter, .pdf-filer, .ppt-filer mv., browservinduer mv.)
- Den skal have en høj opløsning, da der skal være mange ting på skærmen på samme tid, der skal kunne overskues (2 word-sider ved siden af hinanden) - har nu 1440*900 på 15,6"
- Batteritiden skal gerne være god!
- Batteriet skal enten kunne holde til at den bliver sat til strøm uden at jeg skal tage batteriet ud, eller teknologi der tager højde for denne type brug skal være indbygget.
- Jeg bruger den desuden også til at streame tv og video samt at afspille indhold fra computeren til mit tv via HDMI, ofte i HD kvalitet
- Gode taster!!! Der vil blive skrevet meget på den!
Størrelse er jeg lidt i tvivl om - jeg har nu 15,6", hvilket jeg til tider synes er lidt stor. Jeg tror dog 13" bliver for småt i længden, skal lige ned forbi en butik og sammenligne størrelser. Dog regner jeg med at 14-16" vil være at foretrække.

Jeg er i øjeblikket studerende, så jeg regner ikke med at kunne bruge mere end 5000 kr. Jeg er stadig i overvejelses-fasen, da jeg regner med at slide min nuværende computer helt ned inden jeg skifter. Jeg regner dog ikke med at den holder meget længere, den er nedslidt efter 2 års brug.
Avatar billede mikkeltheman Nybegynder
04. februar 2011 - 05:22 #1
Acer Timeline Fed serie smart udseende og stærk og stabil 14 tommer modelet vælger du selv:-) hapii.dk rigtig god service og billig.
Avatar billede Dal7400 Nybegynder
04. februar 2011 - 20:09 #2
Hej,

Her er den pcere jeg varmet kan anbefale:

http://tk-datateam.dk/shop/acer-em-g640g-21223p.html
Avatar billede VJM6000 Nybegynder
04. februar 2011 - 23:42 #3
Prøv at kigge på en hp :)
Avatar billede egidiussen Nybegynder
05. februar 2011 - 13:51 #4
Som allerede foreslået vil jeg også støtte Acer TimelineX.
Vil ikke anbefale Acer eMachine - det er ACERS discount.

Dal7400: Er der ikke noget at man ikke må reklamere her på siden?
Avatar billede SonniBoy Nybegynder
06. februar 2011 - 21:30 #5
Så er jeg kommet lidt videre i min søgning, ikke mindst takke være jeres råd omkring TimelineX.

Jeg har haft kigget på denne model: Acer Aspire TimelineX 3820T-354G50n - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4195146
- Den er en smule over hvad jeg havde regnet med budgettet skulle kunne bære, men umiddelbart ser den ud til at være dét værd. Er der andre end den der vil gøre sig bedre til prisen? (måske denne: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=610600#extra ?)

Jeg har desuden kigget lidt på Samsung Q330, som jeg dog er bange for ikke kan måle sig mht. ydelse [kommentarer ønskes gerne hertil], og ASUS U35JC RX040V, som ikke har optisk drev og ifølge anmeldelser ikke det bedste tastatur [kommentarer igen meget velkomne].
Avatar billede egidiussen Nybegynder
06. februar 2011 - 21:42 #6
Hej igen
Begge maskiner er fine - du får sikkert ikke brug for optisk drev og hvis du kommer til at mangle det så køber du bare et ti USB hvilket ikke koster meget disse dage.
Du kunne også overveje den her:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=asus+u36&sp=all&pid=4674272
Avatar billede SonniBoy Nybegynder
10. august 2012 - 11:35 #7
...