Avatar billede Anonym123 Nybegynder
03. februar 2011 - 12:29 Der er 4 kommentarer

Bærbar Problem...

Hej jeg har fået et stort problem det det skete er jeg havde min computer tændt i lang tid igår og glemte at slukke den så om aftenen da jeg spillede så slukkede den lige pludselig af sig selv.
Idag da jeg tændte computeren 1-2 timer af sig selv.Så jeg prøvede at tænde den men den slukkede direkte jeg ventede lidt (1-2) minutter så tændte den.
03. februar 2011 - 13:32 #1
Velkommen til E. ...

Varmeproblem ?
... bare nogle eksempler set i anden forbindelse ->
http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg
Avatar billede Anonym123 Nybegynder
04. februar 2011 - 12:25 #2
Kan du ikke hjælpe?

Hvad kan jeg bruge de billeder til?
04. februar 2011 - 21:47 #3
Støv/snavs/nuller mænd/damer i kølersystemet! Check det efter ...
Avatar billede gaiacph Nybegynder
11. februar 2011 - 17:28 #4
Kan kun vaere enig, det lyder helt klart some et varmeproblem.

Har selv haft en HP baerbar der allerede efter et par maaneder begyndte at døje med samme problem.

1. Som det allerede er skrevet, rens efter for støv og snavs.

2. Sørg for at der er ordentlig ventilation omkring computeren saa blaeseren kan arbejde. Min kaereste havde en daarlig vane med at laegge baerbaren paa sin dyne, hvilket "indesluttede blaeseren" saa den ikke kunne gøre sit arbejde. (Alt den varme luft der blev blaest forblev nede i dynehelvede saa der aldrig blev suget "frisk kølig luft" til.)

3. Hvis du skal køre spil der virkelig traekker paa din computers ydeevne, saa gør det i et køligt rum. Det virker maaske dumt, men i sidste ende var det "løsningen" paa mit eget problem med HP. Den gik ud efter et par timers spil. Men efter en flytning til kaelderen hvor der var dejlig køligt, virkede den upaaklageligt og gik aldrig ud.
Og hvis du nogensinde faar mulighed for at komme ned i de enorme server-rum hos de store IT-virksomheder vil du ogsaa se at ventilation og varmestyring i selve rummet er utroligt vigtigt. Køling stopper ikke ved kabinettet.

Haaber det kan hjaelpe!