Avatar billede Nybegynder-dk Nybegynder
02. februar 2011 - 21:52 Der er 10 kommentarer

Hjælp! opsætning af router, spær adgang til andre computere

Hej med jer.

jeg bor på et kollegie, en bekendt vil gerne med på min router,
det er der jo ikke noget galt i, men han er meget dygtig til computer (lidt for god).

jeg ville gerne sikker mig at han kun har adgang til internet og ikke kan få adgang til min computer, så han ikke kan finde mig på netværket!

har læst at man måske kan lave to subnet, ikke at jeg ved særligt meget om det, eller kan man sætte to router op?

eller er der en bedere måde?

på forhånd mange tak!
Avatar billede Nybegynder-dk Nybegynder
02. februar 2011 - 21:55 #1
hov jeg har en Netgear WNDR3700 Firmware-version V1.0.4.68
02. februar 2011 - 21:57 #2
Velkommen til E. ...

Hvis du har seriøst Sikkerhedsprogram + Firewall og ikke manuelt har delt 'et eller andet' på din PC, så skulle der ikke være noget problem...
Avatar billede Blueeyez Mester
02. februar 2011 - 22:32 #3
Hvis det er han vil ind på din pc via DIN router så smid ham af routeren?:) Så simpelt er det:)
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
02. februar 2011 - 23:23 #4
Eller opret en anden hjemmegruppe end "hjemmegruppe (workgroup)" så er det ikke så nemt at dele oplysninger, uden man kender din hjemmegruppes navn. Subnetting er bestemt også en løsning.
Avatar billede Nereos Nybegynder
03. februar 2011 - 14:10 #5
Er det på kabel eller på trådløs? I begge tilfælde er der nogle forskellige muligheder.
Avatar billede Nybegynder-dk Nybegynder
03. februar 2011 - 22:43 #6
Mange tak for de hurtige svar,, søger stadig den rette løsning.

karise_larry der er delt mapper på min netværk, har selv to computer hvor jeg har brug for at dele ting.

Blueeyez han skal ikke smides af,(han er en bekendt) jeg vil bare sikker mig at han ikke kommer ind på min computer

Voyager57 kan min router køre Subnetting? har ingen ide om hvordan man sætter det op..  :-(

Nereos det er med kabel han skal på min router,,
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
04. februar 2011 - 00:55 #7
Okay, hvilken IP har dit lokalnetværk og hvad er default gataway IP
(ipconfig) i en CMD, så kan jeg regnet et netværk til dig.
Avatar billede Nybegynder-dk Nybegynder
07. februar 2011 - 18:01 #8
Voyager57 jeg forstår ikke helt hvad det er du spørg om..
jeg er ikke helt skrap til netværk
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
07. februar 2011 - 20:41 #9
Hej.
Jeg spørger om dit ipnummer på routeren

Åben en kommandoprompt med kør
Skriv CMD
og skriv IPCONFIG

Så svarer systemet tilbage med de oplysninger jeg spørger om.
:-)
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
08. april 2011 - 12:30 #10
Du fandt ud af det ?