Avatar billede kerbs Novice
02. februar 2011 - 17:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

AppleTV - 2. generation - hvad skal man bruge?

Hej Folkens

Jeg overvejer stærkt at bestille mig et Apple TV 2 - fra Apple.de.
Mit spørgsmål er nu så mere, hvad at jeg skal bruge for at få en brugbar løsning.

Efter hvad jeg har læst mig til, så kan Apple TV kun streame fra din PC - med mindre man jailbreaker den - og det vil jeg så gøre.
Alle mine nuværende film lægger på en alm. harddisk - og det gavner mig jo ikk rigtig, så går ud fra at jeg skal ud og købe en netværksharddisk, korrekt ikk?

Hvis jeg så køber en netværksharddisk, så skal den jo smides på netværket - men kan dette gøres bare ved at smide den i røven af min Telenor router?

Jeg vil jo gerne vide lidt om hvad jeg skal forvente at smide af kroner efter at få det til at spille, før jeg bestiller noget som helst.

Og nu hvor vi er igang med spørgerunden - hvad vil i så anbefale af harddisk?  - Vi snakker 1 eller 2 TB.
Avatar billede egonspock Seniormester
02. februar 2011 - 17:27 #1
Jeg købte en i London for nyligt og er meget tilfreds.Igen har jeg fået et Apple-produkt, der har ændret mine vaner.

For at den virker skal du blot smide alle dine film ind i iTunes. Det begrænser så formatet, men jeg skal love for at det så også virker. iTunes-biblioteket kan du så have hvor det skal være, men iTunes på computeren skal være kørende. se evt. her hvordan man flytter det:
http://www.macworld.com/article/157240/2011/01/howto_move_itunes.html

Til gengæld kan man så også pushe film fra sin iPhone eller iPad, og det er faktisk ret fedt når man har besøg af nogen, der lige har en film med vi skal se sammen og så automatisk kan få den op på den store skærm.

Jeg har selv rippet alle mine DVD'er med Handbrake og de fylder ca. 1 GB pr stk, så har du 500, holder en TB faktisk et godt stykke ad vejen.

AppleTV2 streamer også alle billeder fra iPhoto og Aperture, og det er også meget brugbart.

Det du nok har hørt er at man ikke bare kan vise .avi- og .mkv-filer direkte uden enten at re-formatere filmene til iTunes-format(.m4v) eller jailbreake din AppleTV2, og det kan man så gøre op med sig selv hvad man helst vil.
Avatar billede kerbs Novice
02. februar 2011 - 18:04 #2
Meen, jeg mangler stadig et par svar ;)

Jeg jailbreaker den, uden tvivl..
Meen, jeg skal have fat i en såkaldt NAS ikk? Eller i så fald en netværksharddisk, som det nok hedder i daglig tale ;)

Meen, kan jeg bare smide det hele til mit telenor router, og så er det faktisk kørende?
Avatar billede kerbs Novice
25. april 2011 - 15:18 #3
Jeg lukker her, da der vist ikke kommer mere.