Avatar billede redwildcat Nybegynder
02. februar 2011 - 12:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Have softguns ude i det offentlige.

Hej, er det muligt at jeg kan tage en MP5 softgun der bruger batteri ud på gaden? Jeg skal bruge den til mit kostume sammen med nogle venner og bekendte. Jeg kender godt reglerne for softguns, paintball og hardballs.
Men hvis jeg nu tager batteriet ud, eller/og tapper noget papir eller får den til at se ud som en falsk legetøjs gevær. Må jeg så godt have den med ud i det offentlige uden jeg bliver taget af politiet?
Og jeg er 15 år. men benytter ikke selv våbnet. Tænkte på at gøre den helt harmløs og bruges bare til "pynt" med mit kostume
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2011 - 12:28 #1
det må du ikke.
Avatar billede redwildcat Nybegynder
03. februar 2011 - 09:44 #2
okay, hvad med hvis den er defekt?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2011 - 11:05 #3
alt, der ligner et våben kan skræmme - men det er muligt at du nøjes med en påtale.
Folk kan jo ikke se, om batteriet er ude eller våben er defekt - og typisk går man ikke hen til en våbenholder og spørger - leger du, eller skyder du?
Avatar billede killer_bee Nybegynder
04. februar 2011 - 11:04 #4
som claes57 siger, det må du ikke.
Og udover at du må ikke have våben/våbenkopier ud i det offentlige så vil du også blive knaldet på at du er kun 15. aldersgrænsen for at overhovedet at have sådan en er 18 år. og du må kun transportere det i noget taske/etu som er ikke afslørende. de eneste som måske kan slippe afsted med det er helt små børn med virkelige crappy legetøj fra BR ...
Avatar billede redwildcat Nybegynder
04. februar 2011 - 14:37 #5
Okay, tak for det og der er ikke givet "Svar" så jeg kan ikke give point...
Avatar billede killer_bee Nybegynder
07. februar 2011 - 12:20 #6
Avatar billede JackTang Nybegynder
21. december 2012 - 08:05 #7
det må du ikke.....