Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
02. februar 2011 - 10:08 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Opdatering til Nvidia grafik kort

Jeg har brug for et direkte link til de nye drivere til min computers Nvidia kort.
Jeg har et program der fortæller at mine drivere skal opdateres, men det giver ikke et direkte link.

Jeg har et "Quadro FX Go 1400". Desuden kører jeg Windows 7, 32 bit.

Tak for hjælpen.
Min nuværende driverversion er 179.67.

Link venligst ikke til "driver download" på nvidias hjemmeside, for jeg kan ikke finde driverne til mit kort..

Mvh.
Michael
Avatar billede wappa Nybegynder
02. februar 2011 - 10:28 #1
Den ligger inde på Nvidias hjemmeside den hedder bare Quadro FX 1400 driver version er 266.45

Her aligevel en direkte link :-)

http://www.nvidia.co.uk/object/quadro-win7-winvista-32bit-266.45-whql-driver-uk.html
Avatar billede Deepone Nybegynder
02. februar 2011 - 10:35 #2
Er ikke sikker på at den driver virker, da jeg går ud fra at det er til en bærbar da det er en GO driver.
Men kan Windows update ikke finde en driver til dig ?
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
02. februar 2011 - 12:07 #3
Det er nemlig en bærbar pc. Mere specifikt er det en Dell Precision m70 (en halvgammel sag som er lavet til XP, men sagtens kan køre Win7)
Windows update siger, at der ikke er nogle opdateringer til min computer. Programmet har desuden aldrig informeret mig om nvidia drivere...
Avatar billede Deepone Nybegynder
02. februar 2011 - 12:58 #4
Ok. Så skal du nok finde driveren inde på Dells hjemmeside, de er desværre meget dårlige til at få opdateret deres drivers.
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
02. februar 2011 - 15:51 #5
Dells hjemmeside er ikke til nogen som helst hjælp.. Det er ikke muligt at hente drivere som passer til windows 7, fordi der var XP på maskinen i sin tid..

Her kan I selv se:

http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&ServiceTag=&SystemID=LATITUDE%20PRECISION%20M70&os=WW1&osl=da&catid=&impid=
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
02. februar 2011 - 15:53 #6
Desuden, hvis man alligevel skulle prøve at hente den skærmkortdriver der ligger der, tror jeg ikke det ville nytte, for den nyste de har er åbenbart helt tilbage fra 10. april 2006...
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. februar 2011 - 21:18 #7
For atWindows Update skal kunne registrere, at din maskine skal have opdateret med en given driver, så kræver det, at computerproducenten regitsrerer deres nye opdateringer hos MS.
Drivere til specifikke hardwareenheder, er som regel producent drivere, der er tilrettet til specifikke configureringer.
Dette skal i overordnet forstand forstås på denne måde:
Nvidia sælger et skærmkort til en pc-producent, som vælger at sætte kortet i en maskine, som er bygget på ét bestemt bundkort.
Driveren skal nu tilrettes, så den passer sammen med det chipset, der ligger på dette bundkort. Dette bevirker, at driveren vil fungere korrekt, hvis den installeres på en maskine med denne sammensætning.
Det samme kort kan altså være installeret i flere forskellige pc-producenters maskiner, hvor de hver især vil være afhængige af de specifikt tilrettede drivere.
Dermed ikke sagt, at kortproducentens grundlæggende driverversion ikke vil kunne benyttes på nogle af disse forskellige pc-producenters maskiner, men det vil være uden garanti for en fejlfri funktion.
Summen af dette er:
Du kan forsøge dig med drivere fra kortproducentens hjemmeside, det kan måske være, at den vil fungere, men for god ordens skyld, så sørg for at have de nyeste fungerende drivere i baghånd, hvis det skulle gå galt.
Der findes programmer på nettet, som tilbyder at backe dine drivere op, som du med fordel kan benytte dig af:
Et eksempel:
http://sourceforge.net/projects/drvback/
/ptj_11
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
03. februar 2011 - 13:56 #8
...

okay så Nvidia og Dell samarbejder ikke om at opdatere drivere til den kort der sidder i min computer..?

Hvis det skal opdateres, så skal jeg prøve med det første link der er givet i denne tråd, men tage backup af mine nuværende drivere..?

Det lyder alt for besværligt til noget jeg gider bruge tid på..
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. februar 2011 - 00:13 #9
De samarbejder måske ikke ligefrem, men du skal tage i betragtning, at pc-producenten ikke fortsætter i det uendelige med at producere opdaterede drivere til deres hardware. De koncentrerer sig naturligvis om deres nutidige produkter.
Man regner normalt med en levetid for computere på max. 4 år, og hvis der eksisterer maskiner ud over den alder, så regnes de for at være mere eller mindre utidssvarende til de styresystemer og applikationer, der er aktuelle på indeværende tidspunkt.
/ptj_11
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
04. februar 2011 - 08:19 #10
Finno..

Alle der har kommenteret bedes indlægge et svar, så deler jeg point ud, da jeg ikke er kommet frem til en løsning på mit problem.

Tak for hjælpen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. februar 2011 - 21:19 #11
OK. Det tror jeg heller ikke, at du på noget tidspunkt vil komme til. Du må gøre som alle andre, bøje dig for markedsstyringen af, hvad der vedblivende bliver vedligeholdt, og hvad der ikke bliver det.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. februar 2011 - 21:19 #12
Og ja, det skulle så have været et svar.
/ptj_11
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
17. februar 2011 - 11:47 #13
tak for forsøget