Avatar billede fido26 Praktikant
31. januar 2011 - 21:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke boote fra CD ROM

Hej!

Jeg kan ikke komme ind i Windows på min pc. Det er en Lenovo (IBM) Thinkcentre M-TM 9641-7KG.

Jeg ville så boote fra min Windows CD men når jeg genstarter maskinen med cd'en i drevet, så starter den bare op på normalvis. Jeg har været inde i bios for at se om jeg kunne ændre i boot rækkefølgen men det ligner en ret skrabet model af bios. Jeg synes i hvert fald ikke lige at jeg kunne ændre boot rækkefølgen.

Er der en F-tast evt. man kan trykke på under opstart, så man får en boot menu frem eller noget??

Håber nogen kan hjælpe.....

PFT
31. januar 2011 - 22:53 #1
[ENTER] det 'rigtige' sted under opstart fra PowerOn ...
Så burde en Opstartsmenu dukke op ...
Avatar billede Blandy Praktikant
01. februar 2011 - 08:51 #2
Tror ikke der findes et bios, hvor du ikke kan ændre boot-rækkefølgen. Muligheden skal være der,
01. februar 2011 - 09:03 #3
[F1] under opstart giver adgang til BIOS
Der er så et faneblad -> [StartUp] - der kan du fjerne/indføre/ændre elementer i din BIOS opstart ...
Avatar billede fido26 Praktikant
08. februar 2011 - 22:00 #4
Det virkede med Enter under opstart, så hvis du svarer, karise_larry, så får du pointene.....

Mange tak for hjælpen!

M.v.h.
Fido26
08. februar 2011 - 22:09 #5
Ping...