Avatar billede nick-babzz Nybegynder
31. januar 2011 - 16:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

OEM ?

jeg har nu bygget en ny computer og skal til at installere et styreprogram.
Jeg har købt windows 7 ultimate 64bit OEM, men hvad betyder OEM og kan det installeres ? også selvom der intet er forudinstalleret på PC'en ??
er virkelig kommet i tvivl...
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2011 - 16:19 #1
Ja det kan det godt, hvis det ikke er brugt før, men det er vist kun vist  lovligt, hvis du har købt det sammen med din pc. Og serialnummeret står på din pc.
Avatar billede nick-babzz Nybegynder
31. januar 2011 - 16:24 #2
det er ny købt ikke pakket op endnu.
så OEM betyder geninstallation, oven i en gammel Windows ?
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2011 - 17:05 #3
Avatar billede nick-babzz Nybegynder
31. januar 2011 - 17:13 #4
Det vil sige jeg ikke kan bruge den som en installation ?
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2011 - 18:52 #5
Det siger ikke noget om, du kan bruge den, men kun om du må bruge den.
Avatar billede nick-babzz Nybegynder
31. januar 2011 - 18:58 #6
tænk at det kan være så svært at finde den rigtige windows :s
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2011 - 21:14 #7
Ja. Det kan være et svært valg :-)

Det er nemlig dig, der tager det.
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. februar 2011 - 00:10 #8
1. "jeg har nu bygget en ny computer og skal til at installere et styreprogram.
Jeg har købt windows 7 ultimate 64bit OEM, men hvad betyder OEM og kan det installeres ? også selvom der intet er forudinstalleret på PC'en ??
er virkelig kommet i tvivl..."
2. "det er ny købt ikke pakket op endnu.
så OEM betyder geninstallation, oven i en gammel Windows ?"

ad 1:Du kan og må også godt installere din Wimdows 7 ultimate 84 bit OEM på din nybyggede computer.
OEM(Original Equipment Manufacturer). Det er dig der er computerbyggeren og derfor selv står for support. Der er ikke support på OEM produkter fra Microsoft, det skal ydes af OEM(Original Equipment Manufacturer).altså dig selv som systembygger.
ad 2. Nej OEM betyder ikke geninstallation, oven i en gammel Windows , det du tænker på her er en Update version.

Så installer du blot roligt og helt legalt di OEM version på en ren og tom computer.
:-)
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. februar 2011 - 00:13 #9
ikke Wimdows 7 ultimate 84 bit OEM , men Windows 7 ultimate 64 bit OEM
Avatar billede nick-babzz Nybegynder
01. februar 2011 - 18:33 #10
Super! så kan jeg godt pakke den op og installere det, point går til dig(vis jeg kunne, skriv lige et 'svar')
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. februar 2011 - 23:09 #11
Ping her er et svar :-)
Avatar billede nick-babzz Nybegynder
02. februar 2011 - 15:58 #12
og ping her er nogle point ! ;)