Avatar billede fiffi Novice
31. januar 2011 - 09:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Autofilter og yderligere kode

Jeg har lavet et regneark hvor jeg anvender autofilter. Jeg vil gerne have kørt et lille script der tæller sammen i nogle rækker. Dette script skal gerne køre umiddelbart efter at jeg har aktiveret/udvalgt nogle rækker med autofilter. Hvordan knytter jeg yderligere kode til et autofilter ?
Avatar billede snej Nybegynder
01. februar 2011 - 15:35 #1
Er du sikker på at du har brug for et script, kan du ikke nøjes med formlen subtotal.

Formlen kan summe, tælle, lave middel, maks, min mm.

Det smarte er at den kun gør det på de synlige værdier i et autofilter.

For at f.eks. summere alle de synlige tal i kolonne A hedder formlen

=subtotal(9;A:A)

Ved at ændre 9 tallet kan man få den til at lave de andre funktioner, tjek hjælpen for hvilke tal der gør hvad.
Avatar billede fiffi Novice
01. februar 2011 - 17:48 #2
Problemet er at det kun er en bestemte kriterier af de der er filtreret der skal tælles sammen. Jeg skal fx. have talt alle de felter sammen som har indholdet "D". Sum.hvism kunne godt bruges, men her kan jeg ikke anvende filtret. Jeg ved ikke om jeg har forklaret det rigtigt.
Avatar billede fiffi Novice
15. februar 2011 - 19:38 #3
Hej Snej ! Har brugt dit forslag på en lidt anden måde end først tænkt, men det virker. Vil du give mig et svar til dine point.
Avatar billede snej Nybegynder
15. februar 2011 - 23:21 #4
Hermed svar.

Beklager jeg ikke kunne helt på den måde du havde tænkt dig.

Men det er godt du fik løst dit problem.