Avatar billede Jegvan Praktikant
30. januar 2011 - 22:26 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Min PC vil ikke starte

Min PC vil lige pludselig ikke starte op!

Når jeg starter den, startet harddisken op, blæseren på CPU´en kører men der sker absolut ingenting på skærmen.

Jeg har tjekket skærmen, den fungere med min bærbare.

Skærmkortet er det heller ikke, da jeg har prøvet med et helt nyt kort, stadig ingenting på skærmen. Den siger ingen bip lyde ved opstart, og en grøn lampe på bundkortet lyser.

Jeg har også prøvet at tage HD´en fra så kun en tom HD er tilsluttet, men stadig ikke noget på skærmen.

Bundkort: ASUS M2N-SLI
CPU: AMD Athlon Dual
HD Master: 1.5 TB (husker ikke mærket)
HD Slave: 80 GB Western
OS: Win 7 Ultimate
RAM:4 GB
Grafikkort: ASUS SLi kort

Jeg håber virkelig, at nogle af jer eksperter kan hjæpe mig.

På forhånd tak
30. januar 2011 - 22:56 #1
tjek dine ram, vil gætte på det er dine ram der er døde :)
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
31. januar 2011 - 08:26 #2
Hvor mange gange bipper den? :) og hvordan bipper den?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
31. januar 2011 - 08:26 #3
hov.. skulle ikke have været svar, sorry.
Avatar billede dorthedick Nybegynder
31. januar 2011 - 09:39 #4
Hejsa
Har lige haft det problem selv, min pc var støvet, da den blev støvsuget indvendig, startede den op igen og har gjort det siden. Det var da værd at prøve
Mvh Dorthe
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
31. januar 2011 - 09:47 #5
Jeg vil ikke anbefale at støvsuge en computer, der er delte meninger om hvorvidt det er skadeligt eller ej. Nogen mener det kan lave spændingsfelter når man støvsuger den, andre mener det er noget vrøvl, men hvorfor tage chancen? :) kompressor er vejen frem.
Avatar billede Jegvan Praktikant
31. januar 2011 - 09:59 #6
Den bipper slet ikke!
Avatar billede Jegvan Praktikant
31. januar 2011 - 10:24 #7
Flere oplysninger:

Har netoplige haft de 2 ram blokke ude, og startet op igen, både med kun en RAM blok og uden,samme resultat, ingen aktivitet på skærmen, og heller ingen bip!

Kan det være være BIOS´en den er galt med? Harddisken lyser men det virker somomden slet ikke arbejder?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
31. januar 2011 - 10:32 #8
Mener alle bundkort laver 1 biplyd ved opstart. Forsøg evt. at reset bios ved at tage batteriet på bundkortet ud. Og sætte det i igen efter nogle minutter.
Avatar billede Jegvan Praktikant
31. januar 2011 - 19:37 #9
Jeg ar netop haft batteriet ude et par minutter, desuden har jeg clearet RTC Ram som det står i manualen, men der sker stadig intet.
31. januar 2011 - 19:48 #10
Hvis der stadig kommer bluescreen så reinstallare :)
Avatar billede Jegvan Praktikant
31. januar 2011 - 21:34 #11
Ikke engang en bluescreen kommer der, der sker intet på skærmen og det virker heller ikke til at PC´en booter op.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
01. februar 2011 - 08:52 #12
Det er altså dit bundkort der er stået af :)
Avatar billede Jegvan Praktikant
01. februar 2011 - 21:29 #13
Har lige chekket min HD, den virker på en anden PC.

Det var også min første tanke, at det er bundkortet, men en grøn lampe på bundkortet lyser fint og blæseren på CPU´en kører også.

Jeg tror det enten er bundkortet eller CPU´en der er stået af, men skal pc´en så ikke bippe?
Avatar billede IT-Caveman Nybegynder
01. februar 2011 - 22:32 #14
Alle bundkort er afhængige af et bestemt signal kaldet POK (power ok)signalet kommer fra PS og hvis ikke dette signal går høj starter bundkortet ikke selvom der er strøm nok til div. ting.
Så tjek de forsk. målepunkter for at sikre dig at både 5 og 12 v er ok. (find helst målepunktet mærket POK) er de ikke det kan de fleste PS justeres
Avatar billede Jegvan Praktikant
01. februar 2011 - 23:19 #15
IT-Caveman, jeg må indrømme at dit svar lyder indviklet og jeg gætter på at jeg skal bruge specialværktøj til at måle med.

Jeg tror jeg køber et nyt bundkort imorgen og håber så at pc´en vil starte op.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
02. februar 2011 - 11:01 #16
tjek lige strømforsyningen først, bare for en sikkerheds skyld :) det kan jo være at der er noget med enten 5v eller 12v :)
Avatar billede kasperhuus Nybegynder
05. februar 2011 - 20:47 #17
Min har lige gjort det samme man trykker blæseren starter skærmen er sort den bibber IKKE eller noget den står bare og køre og blæser (min er en stationær)
Avatar billede Jegvan Praktikant
05. februar 2011 - 22:06 #18
Så er der sat et nyt bundkort i og det virker :o)

Jeg håber I er tilfredse med pointene.