Avatar billede petermonielsen Nybegynder
28. januar 2011 - 22:40 Der er 3 kommentarer

flersproget side spørgsmål

Jeg har en website bygget i asp.net som jeg er ved at omdanne til at kunne håndtere flere sprog. Jeg benytter så globalresources (.resx filer) til at gemme hver enkelt sprogversion.

Jeg har så en dropdown list hvori man kan vælge imellem en række lande som man ønsker en vare sendt til. Hvilke lande som skal være i dropdownlisten afhænger af hvilken "sprog" version man har valgt.

Mit sp. er så hvor skal jeg oprette en "sprog" afhængig liste som er forskellig afhængig af hvilket "sprog" websitet kører i?

globalresources indeholder jo blot en dictionary med en nøgle og dens tekststreng - og kan vel ikke indeholde et array.
Avatar billede keysersoze Guru
28. januar 2011 - 23:26 #1
Det mest korrekte umiddelbart vil være at de variable ting ligger i din database - lande i dit tilfælde vil jeg umiddelbart se som en konfigurations-ting på lige fod med fx dine varer, som du formentlig heller ikke lægger i dine resx-filer, og altså derfor skal styres af en webmaster og ikke programmøren.
Avatar billede Syska Mester
29. januar 2011 - 17:35 #2
Hvad sprog en hjemme side er på og hvad land vare kan sendes til, bør ikke umildbart have noget med hinanden at gøre.

Så jeg hælder nok også mest til keyseroze løsning.

mvh
Avatar billede Knobtemor Nybegynder
11. marts 2011 - 11:24 #3
Du skal have fat på din broswers "Culture" object. Og sammenligne med dens nuværende sprog version, der er mange gode guides ude på nettet til at hente din browsers sprog version.

http://madskristensen.net/post/Get-language-and-country-from-a-browser-in-ASPNET.aspx

er et godt sted at starte