Avatar billede rfjordbak Nybegynder
28. januar 2011 - 14:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows vista fryser efter ca. 45 min. oppetid

Hej eksperter

Jeg har fået et problem med min HP Pavillion pc. Efter en installation af mediecenteret "MediaPortal" har min computer opført sig meget underligt.

Efter installationen syntes alting fint, men efter et stykke tid slukkede skærmsignalet til min monitor. Jeg prøvede at ryste musen, så monitoren kunne "vågne" igen, men computeren reagerede ikke. (Pc'en er tændt, og harddisken arbejder flittigt, med hvad ved jeg ikke)
Den eneste måde jeg kan få kontakt med computeren er, at slukke den på den hårde måde (holde tænd/sluk knappen nede), og det kan jo ikke lige frem siges at være sundt...

Jeg har tilbagerullet ændringerne på maskinen ved brug af gendannelsesfunktionen i Windows, men problemet er der fortsat.

Jeg håber at i kender til problemet, og kender en eventuel løsning.

På forhånd tak
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. januar 2011 - 14:18 #1
Prøv om det hjælper at slå dvaletilstanden fra. det kunne jo også være et varme problem da det ikke hjælper at gå baglæns til før problemet opstod "støvsuger / Trykluft"? nogle pavillioner er ret sarte.
Avatar billede rfjordbak Nybegynder
28. januar 2011 - 16:12 #2
Hej "poko1"
Jeg har prøvet at slå dvale/slumre tilstanden fra, men den slukkede for skærmen alligevel. Men så fik den en puster med trykluften, og det var tiltrængt.
Nu har den kørt i en times tid, uden nogen problemer, så det var nok bare "lidt" støv der forvoldte problemerne.

Så mange tak for hjælpen, smid du et svar, så du kan få de velfortjente 200 point.

God weekend
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. januar 2011 - 16:40 #3
Jeg samler ikke så læg selv et svar og husk at acceptere :-)
God weekend
Avatar billede rfjordbak Nybegynder
29. januar 2011 - 14:03 #4
Okay, men mange tak for hjælpen alligevel :)