Avatar billede supeter Nybegynder
28. juli 2001 - 23:03 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

ATI Rage pro

Argh!
Jeg har en compaq presario model 5640, 400 Mhz, 64 mb ram og et ATI rage pro skærmkort. ( Alt sammen inkluderet i model 5640 )

I alle 3d spil er der grafikfejl som manglende/blinkende flader på 3d modellerne.

Jeg har allerede installeret directx8, geninstalleret med recovery cd\'en og formateret

Er der nogen der kender til problemet og what to do?
Avatar billede tomsen999 Nybegynder
28. juli 2001 - 23:07 #1
installér nye drivere fra ATI\'s hjemmeside.
Avatar billede tomsen999 Nybegynder
28. juli 2001 - 23:08 #2
prøv også at installere dx8 video update
Avatar billede supeter Nybegynder
28. juli 2001 - 23:14 #3
tomsen:
Har gjort :/
Virker ikke. Kører i øvrigt win98
problemet er at grafikken gik i fejl en eller anden tilfældig dag, spillene virkede fint før
Avatar billede tomsen999 Nybegynder
28. juli 2001 - 23:18 #4
Har du kigget på ATI FAQ på dit grafikkort
Avatar billede supeter Nybegynder
28. juli 2001 - 23:22 #5
Mener du hjælpefilen?
Avatar billede connie Nybegynder
28. juli 2001 - 23:23 #6
Har nøjagtigt den samme PC som dig (compaq presario 5640 med samme skærmkort).

Hvilke spil har du, så jeg evt. kunne tjekke om de virker på min?
Avatar billede supeter Nybegynder
28. juli 2001 - 23:31 #7
Bl.a. disneys Tarzan demo, Rollcage demo. Har prøvet at installere et nyt spil og der er den samme fejl
Avatar billede supeter Nybegynder
28. juli 2001 - 23:36 #8
Men det skulle være ALT 3d relateret. Der er endda fejl i Words 3d text, hvor den også viser det helt forkert.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2001 - 23:37 #9
Den Compaq andebefaler er http://web14.compaq.com/falco/sp_syn.asp?detail=yes&recid=SP8456 så prøve med den, for det hjalp mig :O))
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2001 - 23:38 #10
Avatar billede connie Nybegynder
28. juli 2001 - 23:43 #11
Jeg prøver lige at hente \"Tarzan\" demoen fra http://www.gamesdomain.com/demos/demo/931.html og kigger så på det.
Avatar billede connie Nybegynder
28. juli 2001 - 23:56 #12
Har lige prøvet \"Tarzan\" demoen. Sjovt iøvrigt, selv om det ligner de gamle platformsspil ;-)

Havde ikke nogen grafiske problemer hér!

Jeg tror blot at du bør installere noget ekstra RAM i din maskine. Det har jeg gjort, og har nu 256 MB, hvilket ikke blot har gjort PC\'en meget hurtigere, men også mere fejlfri ved \"tunge\" programmer.
Avatar billede supeter Nybegynder
28. juli 2001 - 23:58 #13
Problemet er at det virkede fint og før og lige pludselig ikke gør det... Det kan ikke rigtig være et ram problem eftersom jeg har geninstalleret det hele
Avatar billede supeter Nybegynder
29. juli 2001 - 00:03 #14
gregers:
Ja det hjælper... bortset fra at det patch installerer ati rage pro kortet forkert og får computeren til at køre alle spillene i software mode, så er der tilgengæld ikke nogen grafik fejl
Avatar billede connie Nybegynder
29. juli 2001 - 00:05 #15
Næh, det kan du jo have ret i, \"supeter\"!

Min erfaring med Compaq er at det er en #%\"&\"% følsom maskine. Hvis bare LIDT går galt, går det hele galt!

Jeg tror IKKE at min næste PC skal være af mærket Compaq, for man er nærmest bondefanget og 100% afhængig af deres alt for ringe support :-(
Avatar billede supeter Nybegynder
29. juli 2001 - 00:06 #16
He he, enig
Avatar billede connie Nybegynder
29. juli 2001 - 00:09 #17
Min Compaq tillader mig ikke engang at opgradere til Win 2K. Den giver mig blot følgende fejlmeddelelese: \"This is not a Compaq CD....\"

Selv om jeg har købt og betalt for programmet.... :-(((
Avatar billede supeter Nybegynder
29. juli 2001 - 00:11 #18
Selv efter manuel formatering?
Avatar billede connie Nybegynder
29. juli 2001 - 00:12 #19
Jeps! Sidder i BIOS! Men HAR nu fået løst dette problem, selv om det var en #%&¤# nød at knække!