Avatar billede pernille_t Nybegynder
27. januar 2011 - 21:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Website rykker sig i Firefox

Jeg er ude for at min website flytter sig få mm til siden i firefox, men i IE, safari og chrome, står den perfekt. Er der nogen, der har et råd?
Avatar billede rotco Juniormester
27. januar 2011 - 21:27 #1
Kan det evt. være pga. at sidens tekst i firefox gør at der kommer en scroller på?

ved godt det lyder umiddelbart simpelt, men hvis man har en lille fin side på ikke ret mange pixels bred, så kan det være det der gør det. Jeg har i al fald prøvet det før.
Avatar billede iwerksom Nybegynder
27. januar 2011 - 22:34 #2
Scroll bar er bestemt en mulighed. Derudover fortolker browsere jo desværre afstande mellem elementer forskelligt.
Mit råd til dig vil være at gennemgå body, p , br, h1, div osv.
Så du kan eksplicit kan sætte margin og padding.

Hvis du kan vise mig siden har jeg bedre mulighed for at pege på årsagen
Avatar billede pernille_t Nybegynder
28. januar 2011 - 06:56 #3
Der kommer en scroller på den ene side pga. indholdet, så det er fint nok, tænker jeg. :)
Jeg har prøvet at kigge på koderne, men jeg kan simpelthen ikke tyde, hvor jeg skal rette nu, når siden står perfekt i de andre browsere.

Jeg har også prøvet at validere siden samt css'en - ingen fejl....

iwerksom, sidens adresse er http://745.dk/freelancetest/index.html
Håber, at du kan se noget, som jeg kan ikke se... :)
Avatar billede pernille_t Nybegynder
28. januar 2011 - 15:31 #4
Nu har jeg programmeret det om, hvilket ikke har hjulpet, men jeg har fundet ud af, hvori koden, at fejlen er.
Jeg har sat en container (div id="indhold" > til en højde på 577px, da bg-billedet har den højde. Det er dét, der gør, at det ikke virker, som det skal. Jeg har prøvet at sætte højden til auto og 100% - det hjælper ikke :(
MEGA frustrende. Jeg har lagt det op på en ny side www.745.dk/freelancetest/test.html

HJÆÆÆÆÆLP!
Avatar billede iwerksom Nybegynder
30. januar 2011 - 21:13 #5
Nu ser den da ud til at virke...
Kan ikke se nogen forskydninger
Avatar billede pernille_t Nybegynder
31. januar 2011 - 07:32 #6
Jeg havde helt glemt at svare - ja det virker nu. Som Rotco skrev så var det pga. scrollen.

Rotco, send et svar :D
Tak for hjælpen og rådende til dem, som svarede