Avatar billede bondester Nybegynder
27. januar 2011 - 00:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Find tabeller og udskriv resultat

Hey

Jeg har en række tabeller i MySQL hvor endelsen er "..._shout". Der bliver hele tiden flere og flere og jeg ville gerne have et script der kan udskrive en liste med alle disse tabelnavne.

Altså:
tbl1_shout
tbl2_shout
abc_shout
dk_euwy_shout
osv

Har forsøgt med noget REG.EXP men kan ikke få det til at virke, ej heller at få PHP til at liste tabellerne.

Nogen der kan lave sådan et script til mig??
Avatar billede Fnugus Nybegynder
27. januar 2011 - 00:13 #1
Prøv med SHOW TABLES kommandoen: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/show-tables.html

Noget i retning af:

SHOW TABLES FROM db_name LIKE '%shout'
Avatar billede bondester Nybegynder
27. januar 2011 - 00:20 #2
Det var jo så meget nemmere end alt det andet jeg prøvede ;-)
Takker...
Avatar billede Fnugus Nybegynder
27. januar 2011 - 00:24 #3
Nogle gange er man heldig at der findes en simpel og nem løsning :).