Avatar billede Elmagro86 Nybegynder
26. januar 2011 - 17:05 Der er 4 kommentarer

Kan ikke oprette forbindelse til router

Hej Derude.

Jeg har et problem.
I weekenden gik vores internet ned. Der var en tekniker ude og fixe det igår.
    Dér hvor mit problem er, at når jeg går en etage højere op end routeren er, kan jeg ikke logge på. Wireless kan sagtens finde routeren med et godt signal, men når jeg forsøger at komme på, siger den at der ingen respons er fra routeren.
    Det mest mærkelige er at det har aldrig været et problem før. Min kæreste kan sidde lige ved siden af mig og surfe rundt på nettet som om intet er hændt. Vi har også næsten samme trådløs netkort. Når jeg så går ned ved siden af routeren eller bare i samme rum, er der ingen problemer med at logge på nettet og det kører fint. Jeg har også opdateret driveren til både modem og netværkskortet. Og der er ingen andre netværkskort der forstyrre det eksisterende. Hvad er der galt? Hjælp mig

Min computer er en ASUS og mit netværkskort er: Atheros AR928X Wireless Network Adapter.

Håber I kan hjælpe mig.

Mvh

Mads
26. januar 2011 - 18:10 #1
Velkommen til E. ...

Prøv alligevel at skifte kanal på ROUTEREN ...
Avatar billede Elmagro86 Nybegynder
26. januar 2011 - 18:44 #2
Ved at skifte kanal på routeren, hvad hjælper det?
26. januar 2011 - 19:13 #3
... hvis der ikke er andre indlæg - så prøv alligevel ...
Avatar billede sten2004 Nybegynder
02. februar 2011 - 18:09 #4
Hvad hvis du logger på, på samme etage som routeren,- får du så forbindelse?

Hvis ja, hvad sker der så, hvis du efter forbindelsen er etableret, går ovenpå med pc-en? Mister du forbindelsen?