Avatar billede klausa Juniormester
26. januar 2011 - 16:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Langsom Internet hastighedf

Hvordan får jeg en bedre internethastighed på min Computer(nr_2)

Maskin info:
===========:

Jeg har 2 næste identiske stationære Dell computerer:
        Type    RAM    CPU    Bredbåndshastighed
Nr_1: Dell4600  1 GB  3 GHz        3,55/0,65 Mbit
Nr_2: Dell2400  2 GB  3 GHz        1,62/0,65 Mbit
Bredbåndshastigheden er målt med TDC hastighedsmåler.

Begge computerer er stationære og forbundet via kabel til den samme HUB/Router.
Begge Computerer er opdateret med de nyeste drivere.

Jeg har forsøgt at sammenligne de kørende services og programmer på de 2 computerer, uden at finde en løsning.

På nr_1 computeren er installeret få programmer.
På nr_2 computeren har jeg installeret flere programmer, da det er min arbejdsmaskine.
Der er installeret samme Antivirus og Firewall program på begge computerer.

Generelt synes jeg ikke at nr_2 computeren er mere langsom end nr_1 computeren.

mvh
klausa
Avatar billede zubaru10 Nybegynder
26. januar 2011 - 18:04 #1
det er fordi programmerne bruger dine ram
og windows systemet kræver at der er plads fri på din hardisk
26. januar 2011 - 18:14 #2
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Med hvilken Browser ?

...da det er min arbejdsmaskine... - kan man forestille sig at den rent DNS/Netværkmæssigt går en anden vej ?
Avatar billede klausa Juniormester
26. januar 2011 - 20:56 #3
Til zubaru10:
Det er den maskine der har 2 GB Ram, der har problemet - der er 1,4 GB fysisk RAM ledig når jeg kører testen.
På disken er der75 CB fri.

til karise_larry:
Undskyld jeg glemte data:
Begge maskiner køre Windows XP SP3 og IE 7 som browser.
Benævnelsen 'arbejdsmaskine' dækker kun over, at det er den maskine jeg bruger til alt forefaldende (hjemme)arbejde, dvs det er her jeg har installeret alle mine applikatione såsom Office, regneprogram, alle de småprogrammer jeg lige falder over etc.
De 2 maskinerne er ens instralleret med undtagelse af antallet af programmer.
Avatar billede kimtheman Novice
26. januar 2011 - 22:37 #4
Prøv at byt om på kablerne i routeren.

Det vil sige. Den med langsomt resultat får pladsen i routeren, hvor den der nu har det hurtigste resultat sidder.

Så får vi at se om det kan være routeren der forfordeler den ene forbindelse frem for den anden. Eller om problemet ligger på computerene.
Avatar billede klausa Juniormester
27. januar 2011 - 08:57 #5
God ide. Men desværre giver det samme resultat.
Men så ved jeg at problemet ligger i computeren.
Avatar billede klausa Juniormester
27. januar 2011 - 09:57 #6
Jeg har prøvet at sætte et nyt netkort i computeren istedet for det Ethernetstik, der er indbygget i bundkortet, men det hjalp desværre heller ikke.
Avatar billede kimtheman Novice
27. januar 2011 - 23:16 #7
Du kan jo prøve at lave en ny test i fejlsikkert tilstand med netværk.

Ellers hvis du siger du ikke føler den er mere langsom end den anden, så bare glem det og nyde de virker.
Avatar billede klausa Juniormester
28. januar 2011 - 09:43 #8
Der er ingen forskel i internethastigheden i fejlsikker tilstand.
Generelt er jeg også tilfreds med computerens hastighed og den nedsatte internet hastighed kan jeg også leve med, dog ikke ved afvikling af video.
Avatar billede kimtheman Novice
28. januar 2011 - 09:49 #9
Så skal man jo mene det er et program/ service der stjæler båndbreden.

Video afvikling har vel ikke noget at gøre med internethastigheden?
Avatar billede klausa Juniormester
28. januar 2011 - 10:28 #10
Jeg er enig i, at det nok er et program/service, der stjæler båndbredden. Jeg har prøvet at stoppe forskellige service og undlade at autostarte diverse programmer, men ligemeget hjælper det.
Det jeg mente mht. video var, at det kun var når jeg så video(You tube, TV etc.) på nettet, at den manglende båndbredde generede mig.
Avatar billede kimtheman Novice
28. januar 2011 - 22:23 #11
Prøv at få din computer scannet igennem efter spyware osv med:

Rens først lidt mapper osv med Ccleaner:
http://www.piriform.com/ccleaner/download

Derefter installere/ opdatere og scan med Malwarebytes Anti-Malware:
http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Og så installere/ opdatere og scan med SuperAntiSpyware Free:
http://www.superantispyware.com/
Avatar billede klausa Juniormester
30. januar 2011 - 19:42 #12
Nu har jeg kørt de foreslåede programmer igennem. Men det har ikke hjulpet, TDC's hastighedsmåler viser stadig de samme 1,62 Mbit.
Avatar billede kimtheman Novice
30. januar 2011 - 21:48 #13
Prøv at tage Pc med ind til naboen og tjek forbindelses hastighed der på hans forbindelse (Eller andensteds).

Ellers nedgradere til anden driver.

Og ved du om den overhovedet nogensinde har målt max hastighed før på den pc? (Kan jo være det ikke er et nyt problem, men det altid har været sådan).

Du kan også prøve at nulstille browser indstillingerne i Explore og se om det hjælper...

Noget må det jo være...
Avatar billede klausa Juniormester
31. januar 2011 - 12:33 #14
Jeg har mulighed for at teste hastigheden ved mig selv jvn #1.

Jeg ved ikke om PC nogensinde har været i stand til at udnytte båndbredden fuldt ud. Jeg fik først opgraderet for et par måneder siden, og opdagede først den menglende hastighed da jeg skulle se TV på PC'en. Måske kan det ikke lade sig gøre :(

Jeg har prøvet at resette browseren uden resultat.
Avatar billede kimtheman Novice
31. januar 2011 - 20:07 #15
Hvad var det du fik opgraderet på den?

Hvor i landet er du fra?
Avatar billede klausa Juniormester
31. januar 2011 - 22:16 #16
Det var internethastigheden, jeg fik opgraderet.
Jeg er fra Frederiksberg.
Avatar billede klausa Juniormester
09. februar 2011 - 12:04 #17
Jeg opgiver at få min internet forbindelse til at køre hurtigere.
Mine forsøg har kostet en del arbejde, da de oprensningsprogrammer jeg har kørt bevirker, at nogle af mine programmer er hold op med at virke. Nogle af fejlene skyldes at et oprensningsprogram har slettet hele min Path, jeg ved desværre ikke hvilket program det er. Andre af mine programmer har jeg måtte reinstallere.
Så nu har jeg fået min PC til at køre som før, men bundkortets netforbindelse køre nu kun med en hastighed på 0,44 Mbit. Det nye netkort (#6), kører med de oprindelige 1,62 Mbit.
Jeg har så indstillet mig på at leve med de 1,62 Mbit, indtil jeg på et tidspunkt alligevel skal re-installere PC'en.

Tak for alle de gode forslag.