Avatar billede christian-e Nybegynder
25. januar 2011 - 12:48 Der er 9 kommentarer

jar file

Kan man inport en jar fil i JBuilder 2008 R2.
har mistet project file.
er unrar/decompression løsingen.

Mvh. Christian
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
25. januar 2011 - 13:39 #1
en jar fil indeholder som standard kun de udviklede .class filer og du er derfor nød til at decompile disse.

Det er ulovligt hvis det ikke er dine egne filer, og derfor kan ingen på dette forum direkte hjælpe dig med det, men mon ikke google kan give dig en god decompiler fra sourceforge f.eks. :-)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
25. januar 2011 - 13:42 #2
Har du mistet projektfilen er der muligvis den her mulighed:
http://java.decompiler.free.fr/

Der kan du få noget af koden ud af en jar fils .class fil.

Men der er ingen kommentare du kan gendanne.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
25. januar 2011 - 13:43 #3
@mcb2001

Hvorfor ville det ikke være i orden hvis det er hans eget projekt han har mistet? Det er selvfølgelig IKKE i orden hvis det er en andens filer / programmer han vil gøre det på, men er det hans eget er det vel i orden?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
25. januar 2011 - 13:50 #4
selvfølgelig er det i orden hvis det er hans eget. Men hvordan kan du vide at det er det?
Det er ikke fordi jeg ikke stoler på ham, jeg peger ham jo selv i den retning.
Men vi bør nu engang følge reglerne for dette forum, nu vi er en del af det :-)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
25. januar 2011 - 13:59 #5
Jeg kan ikke helt se hvordan du mener at det er forbudt ifølge Ekspertens regler at linke til det.

Men jeg kan godt se at det er en gråzone der ligger til en vurderingssag og ville på et andet tidspunkt af dagen muligvis have fundet frem til samme kommentar som dig :)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
25. januar 2011 - 14:04 #6
umiddelbart synes jeg at: http://www.eksperten.dk/faq#faq-9-5
giver et meget godt bud på at det er forbudt ifølge ekspertens regler, da det kan betragtes som hacking/cracking software.

Det er jo brugen af det der gør det ulovligt, selve programmet er jo ikke nødvendigvis ulovligt.

Men jeg synes det er diskuteret nok, og vi skal ikke hijacke denne tråd til dette.

Christian - vend tilbage hvis du har behov for mere hjælp for at kunne komme ind i dit projekt.
Avatar billede christian-e Nybegynder
25. januar 2011 - 15:49 #7
Tak
jeg prøver med Decompiler.det tilbage i jb.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2011 - 00:40 #8
Med beskrivelsen "har mistet project file" så lyder det som om at det er egen kode.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
26. januar 2011 - 10:16 #9
jeg er ganske enig :-)