Avatar billede pegazuz Mester
24. januar 2011 - 19:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

muligt at få telefon til skype så der kan ringes til skype fra normal telefon

Man kan ringe fra Skype til normale telefoner, men er det også muligt at gøre noget så man kan ringe den anden vej, fra normale telefoner til skype?

Dvs. at få tildelt et telefonnummer?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. januar 2011 - 19:39 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2011 - 19:44 #2
dette er nok mere en reklame end et spørgsmål.
Det er jo ikke ligefrem noget, skype har skjult i programmet.
Avatar billede pegazuz Mester
24. januar 2011 - 19:46 #3
jeg har nu ingen skjult dagsorden.

jeg havde mere tænkt en gratis løsning.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2011 - 19:59 #4
en gratis løsning - dvs du har skype, og den, der har fx tdc-abonnement kan lige pludseligt ringe gratis til dig?

Lad være med at ryge den type tobak... Prøv lige at tænke den igennem - tdc skal levere kabler og telefon gratis. Helt ærligt...
Hvis man vil ringe fra en fastnettelefon, så har man et abonnement, og det koster altså.
Ellers må din familie købe en pc og internetforbindelse (150kr/md) og så kan de ringe gratis - altså når de 150kr er betalt - den ordning har fx tdc også.
Avatar billede pegazuz Mester
24. januar 2011 - 20:38 #5
Tak for de vise ord claes -

Der var også engang hvor det var fuldstændig uhørt at man kunne få gratis aviser - bare såen helt gratis ind af brevsprækken...
Avatar billede pegazuz Mester
24. januar 2011 - 21:49 #6
i mellemtiden og efter lidt søgen fandt jeg ring2skype.com som tilbyder præcis jeg var ude efter, og som rent faktisk virker.

ufatteligt at det kan lade sig gøre når man tager claes' logik i betragtning.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2011 - 10:22 #7
der skal stadig betales abonnement til telefon - og hvis der ikke kommer samtaleafgifter ind, så stiger abonnementsprisen. Kald det bare gratis.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2011 - 10:40 #8
ps - ring2skype viderestiller din fastnet-telefon til skype. Det gør det ikke gratis at ringe fra fastnet til skype. Bare at du via skype kan svare din fastnettelefon mens du er på ferie.

De gratis aviser er reklamefinansieret - og der findes nogle steder forsøg på tilsvarende til telefon (lyt til reklamer undervejs i samtalen).