Avatar billede Lavbo Nybegynder
24. januar 2011 - 19:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overvågnings-cam

Kan jeg sætte dette op uden at skulle købe ekstra ting til det?
Vi har trådløst netværk/internet i forvejen.

http://www.shg.dk/Netvaerkskamera/Edimax-IC-3010Wg-Wireless-IP-Camera-2116875.html
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. januar 2011 - 19:22 #1
Ja det kan du under forudsætning af at der i forvejen er en computer på nettet hvorfra du kan administrere kameraet.

Du skal være opmærksom på at trådløse netværk kan slås ud med jamming og at du, hvis du vil kunne sende snapshots og andet ud af dit net skal have en pc sat op der kan dette (der findes kameraer der kan gøre dette uden pc, men de er dyre).

Husk at sikre din løsning så andre ikke udefra kan overvåge dig fra dine egne overvågningskameraer
Avatar billede Lavbo Nybegynder
24. januar 2011 - 19:28 #2
Jeg skal bruge det i mit hønsehus så jeg kan holde øje med dem ;)
-og jeg er næsten altid på min computer.
Det hele skal foregår hjemme så det kommer ikke "ud på nettet" men vil kun være for min egen nysgerrigheds skyld.
Avatar billede niller10 Nybegynder
25. januar 2011 - 21:19 #3
Hej,

Man kan få nettverks kameraer til rundt 1200 kr. som har deres egen webserver.

Jeg har 4 her hjemme og et par stykker andre steder.
De kan styres i alle vinkler og er trådløse.
kan sende bilder via ftp eller webinterface, kan programmes til at optage video frekvenser osv. og sende.
varsku til mail ved aktivitet.
Night vison som faktisk kan lyse et nedgravet kabelrør op da jeg har lavet et om til kabelinspektion til jobbet.

De trenger ikke en kørende computer.

Vh.

Niels