Avatar billede viggo7 Nybegynder
23. januar 2011 - 15:58 Der er 2 kommentarer

Filkopierings program a'la X-copy

Program ønskes:

Et fil kopierings program som "Microsoft X-copy", hvor man tager kopi at nye og ændret filer fra f.eks C:\ til en ekstern HD. Der skal kun kopieres når det er nye filer (som ikke er på den eksterne HD) eller hvor det er ændret i filen (i foreholdt til filen på den eksterne HD).
Det skal være alle typer filer (også filer som Microsoft har "godkendt").

Mit problem var jeg har mine billeder i NEF (nikon RAW) og i JPG på min PC, nå jeg så tilføjer nye filer på PC'en brugte jeg Microsoft's SynToy til at lave kopier af filerne til den eksterne HD. Ved et tilfælde opdagede jeg at det kun er JPG-filerne der er kopieret, NEF-filerne er ikke kopieret.

Forslag til et program der opfylder mine betingelser ønskes.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2011 - 16:16 #1
med http://allwaysync.com/da-DK/?a=1
kan du vælge mapper, der skal holdes synkroniseret, og hvilken vej, samt om slettede filer også skal slettes på mål-disk.
Har du mange filer skal du opgradere til pro efter en kortere prøvetid.
Vælg versionen
Download Allway Sync 'n' Go (For USB and other removable drives)
da den ikke låses til maskinen, men kan flyttes når du opgraderer maskinen.
Avatar billede BlM Nybegynder
28. januar 2011 - 20:51 #2
Prøv at undersøge xxcopy. Brugerfladen er i DOS, og programmet er gratis. Med lidt batchprogrammering kan man hurtigt effektuere gentagne opgaver. Husk at hente hjælpefilen.
http://www.xxcopy.com/xcpymain.htm

En anden mulighed er Windows Commander, hvor filer kan sammenlignes i to panes, synkroniseres begge veje m.m. Dette program kan ikke umiddelbart batchprogrammeres.