Avatar billede Grumme100 Nybegynder
23. januar 2011 - 14:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tvix 6600 Coverart

Hey.

Jeg kan ikke få mit Coverart til at fungere på min tvix 6600.

Jeg har følgende opsætning
Synology NAS
Tvix 6600 (Uden HD)
Mit TV selvfølgelig

Jeg har sat det op på det hele op, så tvix'en får alle filmene fra NAS'en, hvilket også fungerer udemærket. Men mit problem er at jeg ikke kan få coverart til at virke.

Jeg har fulgt denne guide ftp://ftp.dvico.com/Manual/TViX/etc/TViXiE/TViXiE_English.pdf
Og jeg kan se at covers osv. ligger inde under hver enkelte film, men kan simpelthen ikke få det vidst ovre på tvix'en.

Alle filmene ligger i /video mappen, delt op i kategorierne Action, gyser, osv.

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede Elkongen89 Nybegynder
26. februar 2011 - 13:55 #1
Fik du det nogensinde til at virke, sidder nemlig med præcis samme problem. Gik fra en Seagate Blackarmor 400 NAS, og til Synology DS411J. Før virkede alt fint, cover art (folder.jpg) og selve info filen (tvix.jpg) blev set som det skulle.. Men efter Synology kom i huset, så kan jeg simpelthen ikke få Tvix.Jpg filerne til at blive vist :(

Stien er den samme som det hele tiden har været

\\Share\Movies\Action f.eks.

Hvad går galt ??
Avatar billede Grumme100 Nybegynder
26. februar 2011 - 17:05 #2
Hej Elkongen89.

Det du skal er at du skal kører den som NFS format.

Det du skal er at gå ind i
Kontrolpanel > Delt mappe > Så vælger du film mappen (Typisk video) > NFS Privilegier > Opret

Under Værtsnavn eller IP skriver du blot *
Privilegium sættes til læs/skriv
Root Squash sættes til map til guest

Så kører du :)
Avatar billede Elkongen89 Nybegynder
26. februar 2011 - 23:03 #3
Det køre NFS, med de privilegier som du lige nævnte. Faktisk lige præcis den opsætning der lige blev beskrevet. Men den nægter stadig at vise mit info billede. Med lyd, undertekster, handling osv. Der hvor man bare lige kan trykke play :(
Avatar billede Grumme100 Nybegynder
27. februar 2011 - 15:59 #4
Står i lidt samme problem som dig.

Har fundet ud af hvordan den viser info billed, med sample og det - Men teksten kan jeg bare ikke få frem!

Den eneste måde at få info billed frem er ved at lave en AUDIO_TS og VIDEO_TS inde i hver enkelte film mappe. Men - de virker kun hvis det er .vob filer, så du skal udpakke .iso filer for at det fungerer.

Det er desværre den eneste løsning jeg har fundet, også mangler den endda stadig teksten!
Avatar billede Elkongen89 Nybegynder
28. februar 2011 - 18:41 #5
Forstår bare ikke hvordan det kunne virke på den gamle NAS server. Kan ikke finde forskellen på hvordan det er sat op da jeg bare har kopieret filerne over på den nye :S
Avatar billede Grumme100 Nybegynder
01. marts 2011 - 00:28 #6
Du skal downloade det program der hedder tvixie, så henter den covers, info osv. - Kan bare ikke få info'en til at virke
Avatar billede Elkongen89 Nybegynder
01. marts 2011 - 17:58 #7
Jeg bruger My Movies til at hente mine info filer. Og nu spiller det hele bare max.

Har på min nas lavet en delt mappe der hedder Tvix, og under den en mappe der hedder Movie.

ex: Tvix/Movie/Action/16 Blocks..

Og nu virker det satme :)
Avatar billede Grumme100 Nybegynder
02. marts 2011 - 00:19 #8
Har du link til hvor jeg kan downloade My Movies? Gerne til mac - Selvom windows også fint kan lade sig gøre.

Takker på forhånd, du har fået point :)
Avatar billede Elkongen89 Nybegynder
02. marts 2011 - 08:32 #9
Hvis du søger efter my movies på Google kommer deres side frem som det første. Ved ikke om det fås til MAC, men det kunne jeg forestille mig. Hvis du skal have hjælp til opsætning af programmet, så skriv en privat meddelelse til mig.

Husk at ændre stien på din nas til det jeg skrev :)
Avatar billede rutzou Nybegynder
24. november 2011 - 10:22 #10
Hjælp J har købt en DVico Tvix S1 HD Multi Media Player, jeg kan ikke få cover til mine film, fik beskeden jeg skulle downloade Tvixie, det har jeg så gjort, men jeg kan stadig ikke få cover på mine, hvad gør jeg.
Rutzou
Avatar billede rutzou Nybegynder
29. november 2011 - 09:21 #11
Hej jeg spurgt længere nede, om hvordan man får Tvixie til virke, kan du fortælle mig hvordan dette program virker.
M.v.h.
Jørgen Rützou
Avatar billede rutzou Nybegynder
29. november 2011 - 20:15 #12
Er Eksperten.dk lukket, jeg kan se der ikke har været aktivitet siden 02-03-2011, hvorefetr jeg beder om hjælp 24&29-11-2011, men intet sker.
Avatar billede bwinkel Nybegynder
15. maj 2012 - 21:34 #13
For at få coverart til at virke med det der Tvixie, skal mappen hedde Movie, ikke movies.