Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
22. januar 2011 - 12:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IP på harddisk ud af huset?

Hej ..

Jeg har en WD My book 1tb (WDH1NC10000). som jeg prøver at få til at virke som en ftp server, som jeg kan streame fra.
Den virker fint på mit hjemmenetværk og når jeg logger ind på den via mionet. men når jeg prøver at sætte den op til "ftp" funktion så jeg kan logge på den via min iphone går det galt.
Jeg kan ikke lige hitte ud af hvordan jeg vælger den ip ud af til, eller hvor jeg evt. ser den.

Håber i kan hjælpe mig lidt ..
Avatar billede thov Forsker
22. januar 2011 - 14:22 #1
Har du åbnet porten i routeren - Det plejer at være port 21.
Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
22. januar 2011 - 18:56 #2
Jeg har prøve at åbne porten på min router, (DI-624s) via guiden på portforward men syns ikke at jeg kan få det til at virke.
Kan ikke hitte ud af hvad jeg skal skrive hvor og hvor jeg skal angive min wan og kan ip i routeren og hvilken port jeg skal åbne.
Man kan finde en emulator af routeren inde på dlinks hjemmeside, så ved ikke om der er nogen der vil indtaste værdierne og tage et screenshot af det for mig.
Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
22. januar 2011 - 19:34 #3
Kan ikke hitte ud af hvad jeg skal skrive hvor og hvor jeg skal angive min wan og LAN ip i routeren og hvilken port jeg skal åbne.
(rettelse)
Avatar billede thov Forsker
22. januar 2011 - 20:19 #4
Det er routerens firewall indstillinger som skal justeres.
Her skal harddiskens adresse (192.168.x.x) sættes ind, med FTP som protokol og portområde  21 til 21.

For at komme igennem til disken, skal din IP adresse tastes ind, sammen med den adgangakode du har valgt i My book'en.
Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
23. januar 2011 - 04:44 #5
Firewall´en i min Di-624s , der står ikke at jeg kan åbne port 21 via FTP protokol.
Inde i Port forward halløjen ser det sådan her ud :
http://www.1nsaneboys.dk/downloads/router_pf1.jpg

Tror det er sådan det skal gøres.
Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
02. december 2011 - 09:43 #6
Fundet svar !