Avatar billede mikael_k Nybegynder
28. juli 2001 - 19:02 Der er 1 løsning

problemer med få en RAID controller til at køre korekt

Hej jeg har lige købt mig en RAID controller som ikke kan få til at opføre sig rigtig. Controlleren er en kouwell KWE 571H med 3 IDE porte på, til PCI. Når jeg montere den i et PCI slot i min pc\'er og booter op får jeg 2 gange 3 bip istedet for 1 bip som normalt. Iflg. manualen fra producenten skal når manskinen booter se controlleren kommer op og så skulle man kunne trykke ctrl - H for at kunne konfigurer controlleren, dette gør den ikke. Mit motherboard er et Intel SE440BX2.
Da det nu ikke virkede, prøvede jeg controlleren i en gamle 486 pc\'er jeg havde til at stå med et soyo motherboard, og her virkede alt som det skulle. Man kunne se controlleren og jeg kunne configure den.
Jeg har rodet lidt med BIOS\'en men har ikke kunne få hul på igennem. Det skal også nævnes at jeg godt kan få kontakt med diske på kontrolleren når maskinen når den er startet op i win. Men jeg mangler stadig at kunne konfigurer diskene.
Håber nogle kan hjælpe mig
Mvh mikael
Avatar billede dynablast Nybegynder
20. november 2001 - 14:15 #1
Hvis du har placeret dit PCI kort i slot1 (lige under AGP porten) og du bruger AGP grafikkort vil det aldrig virker. Da slot1 kun må bruges til grafikkort i stedet for AGP. Men det kan også være hvis du har sat den andre steder hen at den konflikter med dem (IRQ).

/henrik