Avatar billede jesperodde Mester
21. januar 2011 - 12:39 Der er 6 kommentarer

Win 7 smadrer Skype

Hej
Har andre haft det problem, at Skype crasher i Win7?
Har prøvet næsten alt, også via debatfora på Skype, endte med at gå ned til Skype 4.0.0.206 - men nu går den også ned, efter at have virket i nogle dage.

Skype vil ikke rigtig indrømme, at der er en bug, når man skrive til dem.

Hvad gør man?
Vh
Jesper
Avatar billede blizduck Nybegynder
21. januar 2011 - 12:43 #1
Jeg har haft Skype i lang tid, og ingen problemer herfra, bortset fra i starten kunne jeg ikk finde ud af at lukke det.. :)
Avatar billede Jensen DK Novice
21. januar 2011 - 12:45 #2
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
21. januar 2011 - 12:46 #3
Jeg bruger også den nyeste Skype (5.1.0.104) på Windows 7 Professional, og har ingen problemer. Der er næppe tale om en bug i Skype, men hvad det ellers kan være, har jeg ingen idé om...
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2011 - 12:46 #4
afinstaller skype, hent nyeste version (kun hent fil).
højreklik på installationsfilen, og vælg 'kør som administrator'
Avatar billede amews_aj Nybegynder
21. januar 2011 - 13:25 #5
Prøv først som claes57 har svaret.

I tilfælde af at det ikke hjælper:
Lav en logfil: http://developer.skype.com/SkypeGarage/LogFile
  - hvis du ikke kan engelsk må du sige til.
Opret en fejlrapport på http://jira.skype.com/ hvor du vedhæfter logfilen.
Så gør jeg Skype opmærksomme på det, så der kan blive taget et kig på logfilen snarest.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
21. januar 2011 - 13:28 #6
Prøv evt. også at slette de lokale brugerdata:
C:\Users\dit brugernavn\AppData\Roaming\Skype
Slet nævnte mappe (lav evt. en kopi først).

Bemærk at AppData er en skjult mappe.
For at vise den skal du i stifinderen gå ind i Funktioner -> Mappeindstillinger (tryk Alt for at få menuen frem).
Gå ind i fanen "vis"
Og sørg for at "Vis skjulte filer, mapper og drev" er valg.